Annons

Varför har ni tagit bort stödet för tapatalk?

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Jag har länge använt tapatalk för att läsa och skriva i forumen när jag inte sitter vid datorn. Sedan en tid funkar det inte längre att logga in på fotosidan via tapatalk, och jag har förstått det som att att ni gjort ändringar så att det inte går. Jag antar att ni har era skäl till denna ändring, men jag är nyfiken på vilka dessa skäl är.

Tacksam för svar!
 

ztenlund

Aktiv medlem
Elmfeldt skrev redan 2013:

"Tapatalk kommer leva kvar ett tag till men vi har planer för den. Den är en bra service men den ger egentligen inte sidvisningar eller annonsvisningar och det funkar inte för oss i längden."

www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=153018

Vid senare tillfällen har det skrivits i princip att stödet ryker när sidan blivit mer responsiv och det är den i ganska stor utsträckning nu, även om det medfört en hel del irriterande egenheter. Numera kan jag dock efter att ha bytt telefon lura den att visa skrivbordsversionen vid behov.
 

Kalleboston

Aktiv medlem
Det skulle vara kul att se statistik över antal poster. För mig känns det som att aktiviteten på forumet har sjunkit sedan tapatalk slutat fungera. Men det kan så klart vara inbillning.
 

lennart.sindahl

Avslutat medlemskap
?????

Jag har länge använt tapatalk för att läsa och skriva i forumen när jag inte sitter vid datorn. Sedan en tid funkar det inte längre att logga in på fotosidan via tapatalk, och jag har förstått det som att att ni gjort ändringar så att det inte går. Jag antar att ni har era skäl till denna ändring, men jag är nyfiken på vilka dessa skäl är.

Tacksam för svar!
För den oinvigde som aldrig använt tapatalk men nyttjat forumen flitigt ändå: vad är det tapatalk tillför som jag missar
 

cls

Aktiv medlem
För den oinvigde som aldrig använt tapatalk men nyttjat forumen flitigt ändå: vad är det tapatalk tillför som jag missar
Hej, Tapatalk är den mest användarvänliga mobilapp för forumbläddring som jag provat, och jag tycker att det är smidigt att ha alla forum jag deltar i samlade under ett tak. Ett stort plus i mina ögon är att jag kommer till sista inlägget i en tråd när jag öppnar den, inte till första som här på FS. En annan fördel med appen (som antagligen är starkt bidragande till att man vill gå ifrån den) är att man slipper all reklam etc runtikring – man ser bara själva inläggen. Den kostade mig 15 spänn för några år sen, och det kan vara de mest välutnyttjade 15 kronorna jag spenderat. (Jag kan fortfarande läsa FS forum i Tapatalk utan att vara inloggad, men att logga in och svara verkar inte funka nu.)
 

ztenlund

Aktiv medlem
Hej, Tapatalk är den mest användarvänliga mobilapp för forumbläddring som jag provat, och jag tycker att det är smidigt att ha alla forum jag deltar i samlade under ett tak. Ett stort plus i mina ögon är att jag kommer till sista inlägget i en tråd när jag öppnar den, inte till första som här på FS. En annan fördel med appen (som antagligen är starkt bidragande till att man vill gå ifrån den) är att man slipper all reklam etc runtikring – man ser bara själva inläggen. Den kostade mig 15 spänn för några år sen, och det kan vara de mest välutnyttjade 15 kronorna jag spenderat. (Jag kan fortfarande läsa FS forum i Tapatalk utan att vara inloggad, men att logga in och svara verkar inte funka nu.)
Man kan komma till det senaste inlägget via webben också, möjligen blir det fortfarande något fel om det ligger en annons upptill (har inte kollat och nu ligger ingen där). I Senaste inlägg klickar man på tiden, annars på den orangea triangeln bredvid användarnamnet (på den som skrev inlägg senast). Det senare går dock inte i telefonen om man inte lurar till sig skrivbordsversionen, eftersom den delen av sidan försvinner. Man kan dock komma till senaste olästa inlägg med triangeln vid trådtiteln. Kan kräva pricksäkerhet eller inzoomning.
 

martinot

Aktiv medlem
Hej, Tapatalk är den mest användarvänliga mobilapp för forumbläddring som jag provat, och jag tycker att det är smidigt att ha alla forum jag deltar i samlade under ett tak. Ett stort plus i mina ögon är att jag kommer till sista inlägget i en tråd när jag öppnar den, inte till första som här på FS. En annan fördel med appen (som antagligen är starkt bidragande till att man vill gå ifrån den) är att man slipper all reklam etc runtikring – man ser bara själva inläggen. Den kostade mig 15 spänn för några år sen, och det kan vara de mest välutnyttjade 15 kronorna jag spenderat. (Jag kan fortfarande läsa FS forum i Tapatalk utan att vara inloggad, men att logga in och svara verkar inte funka nu.)
Varför gör man inte samma sak på desktop då?

Vore lika intressant där (även om detta skrivs på min mobil).
 

cls

Aktiv medlem
Man kan komma till det senaste inlägget via webben också, möjligen blir det fortfarande något fel om det ligger en annons upptill (har inte kollat och nu ligger ingen där). I Senaste inlägg klickar man på tiden, annars på den orangea triangeln bredvid användarnamnet (på den som skrev inlägg senast). Det senare går dock inte i telefonen om man inte lurar till sig skrivbordsversionen, eftersom den delen av sidan försvinner. Man kan dock komma till senaste olästa inlägg med triangeln vid trådtiteln. Kan kräva pricksäkerhet eller inzoomning.
Aha! Tack för det! Har helt bommat att det går att klicka på tidsstämpeln - via webbläsare har jag alltid börjat med att öppna tråden, sen klicka till sista sidan, sen scrolla nederst. Det här sparar mig en hel del i-landsirritation...
 

cls

Aktiv medlem
Varför gör man inte samma sak på desktop då?

Vore lika intressant där (även om detta skrivs på min mobil).
Generellt sett en naturlig fråga, men för egen del surfar jag helt olika vid datorn jämfört med mobilen - för min del skulle ett tapatalk för Windows inte bli särskilt använt. Via datorn går jag alltid in på fotosidan.se (likväl som diverse andra sidor), och då blir det naturligt att kolla forumet i samband med det. Däremot surfar jag sällan/aldrig hemsidor/sajter via mobilen mest p.g.a. att jag tycker det blir pilligt och normalt sett kan det vänta tills jag hamnar vid en vettig skärm. Om jag får några minuter över när jag väntar på bussen brukar jag nöja mig med att skanna av de senaste foruminläggen via tapatalk.
 

ErlandH

Aktiv medlem
En annan fördel med appen (som antagligen är starkt bidragande till att man vill gå ifrån den) är att man slipper all reklam etc runtikring – man ser bara själva inläggen.
Fast det där är olika, vissa forum har annonser i tapatalk. Jag gissar att det är något FS skulle kunna införa o tjäna pengar på.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Godmorgon! Ursäkta sent svar! Ja vi har börjat fasa ut Tapatalk. Nu när vi byggt så att sajten är responsiv så är det användarvänligt att skriva och läsa forumet även i mobilen. Testa gärna att lägg ett bokmärke på din "hemmaskärm" till forumet. Då kan man snabbt navigera hit som om det vore en app.

Sen skall vi kika om det är några fler förbättringar som behövs för att underlätta läsa och skriva.
 

lennart.sindahl

Avslutat medlemskap
Hej, Tapatalk är den mest användarvänliga mobilapp för forumbläddring som jag provat, och jag tycker att det är smidigt att ha alla forum jag deltar i samlade under ett tak. Ett stort plus i mina ögon är att jag kommer till sista inlägget i en tråd när jag öppnar den, inte till första som här på FS. En annan fördel med appen (som antagligen är starkt bidragande till att man vill gå ifrån den) är att man slipper all reklam etc runtikring – man ser bara själva inläggen. Den kostade mig 15 spänn för några år sen, och det kan vara de mest välutnyttjade 15 kronorna jag spenderat. (Jag kan fortfarande läsa FS forum i Tapatalk utan att vara inloggad, men att logga in och svara verkar inte funka nu.)
Ok. Det där med sista/första inlägg fattar jag inte, jag kommer alltid till senaste inlägget på,FS, förutsatt att jag är inloggad förstås
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Visst går det, men Tapatalk är fortfarande vida överlägset när det gäller enkelheten och användarvänligheten.
Ja såklart, det är ju det enda den skall göra. Men vilka saker är det som du gillar i deras app så kan vi kika hur vi kan få till det här med. Lista några saker så skall jag kika på det.
 

ErlandH

Aktiv medlem
I första hand tänker jag ju på att jag i Tapatalk hanterar ett halvdussin olika forum på exakt samma sätt, istället för att behöva hitta till och lära mig använda ett halvdussin olika, mer eller mindre "responsiva" webbsajter för att vara aktiv på dessa forum. Ju krångligare, desto mindre aktivitet. Och det gäller nog inte bara mig.
 

larjo

Aktiv medlem
Em sak jag saknar i mobilversionen är att man inte gå till sista lästa inlägg i en tråd man följer. Den funktionen funkar i fullversionen, iaf för det mesta.

Tillägg:
Kör Android och Chrone
 
ANNONS