Annons

Canon 450D, vs. Nikon D90

Produkter
(logga in för att koppla)

sagan

Avslutat medlemskap
Den bilden är tagen vid ISO 1600, med tanke på det tycker jag bruset är lågt även på den bilden. Bruset är inte värre än att man lätt kan få bort det med www.neatimage.com vid behov.
 

Errul

Avslutat medlemskap
Jäklar! Det såg jag inte... Bra att ha nån som är uppmärksam! :D

Jag provade att köra den i Neat Image, och det blev ett riktigt bra resultat faktiskt.

Mitt fel! Jag var ouppmärksam...

Men jag förstår fortfarande inte varför dom har två olika gallerier för samma kamera :/
 

sagan

Avslutat medlemskap
Men jag förstår fortfarande inte varför dom har två olika gallerier för samma kamera :/
Anledningen är att det ena galleriet är bilder tagna vid preview (förhandstitt) och det senare galleriet är taget vid det verkliga testet (review).

Som du kan se är det betydligt fler bilder tagna vid det slutgiltiga testet (review).
 

Errul

Avslutat medlemskap
Just nu står det faktiskt mellan 40D och 50D. Har inte riktigt fått klart för mig hur bra 50D är till skillnad från 40D... Har 50D tex. vädertätning?
Har förstått att fps:en är en aning bättre på 40D, men en sån liten skillnad kanske inte spelar så stor roll.

Jag vill ha en robust och tålig kamera att växa i, vill inte behöva köpa ny efter 3 år, och inte heller vara rädd för att gå ut i lite oväder. Ge mig för- och nackdelar! :)

Mvh
/Emil
 

Errul

Avslutat medlemskap
Jasså. Den är lite dyrare ny.. men det är ungefär samma priser på begagnade 50D som 40D. Finns det något som 40D gör bättre?
 

sagan

Avslutat medlemskap
40D har färre pixlar och därmed tar bilderna mindre plats och sekvenstagningen är aningens snabbare, sen anses bildkvalitén vara snäppet bättre även om upplösningen är något sämre.

Men det är detaljer, 50D är bättre på det mesta, inte minst skärmen och möjligheten att finjustera fokus.
 

bengt-re

Aktiv medlem
Begagnad 1D MkII får du för samma peng eller billigare som en ny 50D. Om nu väderskyddet var viktigt så är det i 1D MkII MYCKET bättre än det i både 40D och 50D. Oki, huset är ett monster, men kan vara roligt att tänka i de banorna också...

Mycket bättre vädertätning
Något snabbare än både 40D och 50D
Något lägre uplösning än 40D
APS-H istället för APS-C
Dubbla minneskort
Oslagbar AF som även klarar ljussvarage optik (med andra ord TC på mindre ljusstarka objektiv)
 

Errul

Avslutat medlemskap
Nu börjar vi prata lite för höga priser, dessutom är vädertätningen inte viktigast, vill bara inte vara rädd att gå ut i regn eller snö. hittar man en begagnad 1D MK II för 7000 Så visst. Men 20000 pengar har jag inte ;)
 
ANNONS