Annons

Tamron SP90 skramlar/rasslar.

Produkter
(logga in för att koppla)

Hyperactive

Aktiv medlem
Hejsan.

Packade nyss upp mitt tamron sp90, det jag blev lite orolig över är att det rasslar i objektivet.
Om man vickar det fram och tillbaka låter det som små kulor som rinner från ena sidan till den andra.
Men det kanske är helt normalt?

Nån som vet?

Mvh Andreas
 

Joel.S

Aktiv medlem
Det ska nog inte låta så.

har du köpt det nytt är det ju bara att skicka/åka tillbaka med det!
 

Hyperactive

Aktiv medlem
Verkar som att det är helt normalt, även fast det verkar skumt.

Svar från försäljaren:

Vi plockade just fram ett av våra objektiv, och det låter på samma sätt om det .
Vad det kan vara som låter vet vi dessvärre inte. Men det verkar som att det ska låta så.


Lite luddigt svar iofs.
 

Nordenhed

Aktiv medlem
Det var nog det sämsta svar jag läst!
Dom skulle givetvis kontakta generalagenten och fråga vad det är som låter så att dom kan ge ett korrekt svar.
 

EllertS

Medlem
Tamron sp 90

Hej Andreas!Köpte nyss ett sp-90 och kollade.Faktiskt det låter som du säger fast bara lite.Har ingenting med kvaliten att göra så det är bara att ånga på.Grattis till ett fantastiskt objektiv Mvh Ellert
 

Hyperactive

Aktiv medlem
Tack så mycket Ellert!

Nu har du lugnat mig.
Mitt låter inte heller så jätte mycket men det låter skumt. Har aldrig hört nå sånt ljud från nåt annat av mina objektiv så man blir lite nervös.
Då är det bara att köra på då.
 

EllertS

Medlem
Sp-90

Inget av mina andra objektiv hörs det något från.Skulle vara intressant att höra vad Tamron har för synpunkter.Mvh Ellert
 

Vandraren

Aktiv medlem
Mitt rasslar också, har aldrig tänkt på det förut. Det har uppenbarligen inget med kvaliteten att göra iaf så njut av ett fantastiskt objektiv!
 
ANNONS