Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Jag beställer ofta från Holland. Priserna är klart bättre än i Sverige. För några dagar sen beställde jag ett Zeiss ZE Distagon T 21mm f/2.8 till mina Canon hus. 1399 Euro. De har även 2 års garanti på alla grejorna
Cyberphoto skulle ha 15955 kr
Scandinavian Photo 15995 kr
 

Forslund

Aktiv medlem
Exakt.. Pinsamt.. Men man ska inte äta, prata i telefon och hänga på FS samtidigt:).
Tack för tipset. Har beställt en glugg och planerar in ett besök på intervision för kalibrering i början av nästa vecka..:) Det är iaf gratis..
 

Grape74

Medlem
Beställde själv en D-700 från Kameraexpress och jag fick Europa garanti på deras gula lapp. När du köper en D-90 på Netonnet så får du en gul lapp från, ja just det, HOLLAND !

Tala om för mig vad som är "gråimport" ?! ;-)
Haha jo "gråimport" verkar många här slänga sig med men undrar om de ens vet vad det betyder...
 

Bakwetu

Aktiv medlem
va fasen, nu har kamera-express sänkt Canon 70-200 2.8 is II med ytterligare 50 euro, till 1799 , man skulle ha hållt sig...
 

hpz

Aktiv medlem
Jag vet att canon gjort inskränkningar på sina garantier på optik, kanske värt att kolla upp först? Jobbigt att sitta på en 70-200 is utan garanti...
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Ja det var "billigt" men då är det väl inte världsgaranti? Står 2 års garanti nederländerna
Antagligen är det 1 års världs-garanti från Canon och ett extra år i Holland. Så brukar det ofta vara. Alla canon objektiv som du köper i vanliga affärer i Sverige kommer också från Holland. Det är där Canon Europa har sitt huvud-kontor och skickar grejorna vidare till resten av länderna i Europa.
 
ANNONS