Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Brix

Aktiv medlem
Har tänkt köpa mig en extern blixt till min D7000 inom en ganska snar framtid, men funderar lite på vilken.
Har aldrig haft nån extern blixt förut, så jag är nybörjare på området(detta trots att jag kört DSLR i ca. 3 år).
Det jag vill ha är dock en blixt som såklart är stark och som man har många möjligheter att påverka ljuset med.
Har kollat lite och den jag hittills mest fastnat för är Nikon SB-700 som verkar vara en riktigt bra blixt. Den går ju dessutom att köra trådlöst med D7000 vad jag förstått, och det är ju ett plus. Nån som har denna och kan rekommendera den? :)
Annars tar jag gärna emot rekommendationer på andra bra externa blixtar! Den ska helst inte kosta mer än 3k.
 

Brix

Aktiv medlem
Nope, inte kollat, tack för tipset!
Kollade igenom recensionen lite snabbt och han verkade ju inte helt lyrisk över den direkt.
Verkar ju egentligen inte vara några större skillnader från SB-600 bortsett från att man får med lite extra saker med SB-700.
Kanske är bättre att satsa på en SB-600 istället? Den är ju lite billigare dessutom.
 

blackdoktor

Medlem
sb 700

Har tänkt köpa mig en extern blixt till min D7000 inom en ganska snar framtid, men funderar lite på vilken.
Har aldrig haft nån extern blixt förut, så jag är nybörjare på området(detta trots att jag kört DSLR i ca. 3 år).
Det jag vill ha är dock en blixt som såklart är stark och som man har många möjligheter att påverka ljuset med.
Har kollat lite och den jag hittills mest fastnat för är Nikon SB-700 som verkar vara en riktigt bra blixt. Den går ju dessutom att köra trådlöst med D7000 vad jag förstått, och det är ju ett plus. Nån som har denna och kan rekommendera den? :)
Annars tar jag gärna emot rekommendationer på andra bra externa blixtar! Den ska helst inte kosta mer än 3k.
hej du kan kolla in länken 700 verkar vara en bra blixt.
http://strobist.blogspot.com/2010/12/first-grope-nikon-sb-700.html
 
ANNONS