Annons

Bästa bilden någonsin av dig!

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Brummelisa skrev:
Det skulle nästan vara roligt om man kunde starta en pool eller liknande för dessa bilder.

Självklart ska man då bara kunna eller få lägga upp en bild. Det blir ju lite jobbigt att klicka på alla dessa länkar hela tiden och infoga bilden här gör ju att den blir så liten.

/ Marcus
Man skulle kunna infoga större bilder. De är så små här på fotosidan att det är inte roligt att titta på dem.
Jag lägger aldrig upp några album eller bilder här. Tittar nästan aldrig på bilder här heller. De är helt enkelt för små.
 

Jimpawa

Aktiv medlem
Lars Johnsson skrev:
Man skulle kunna infoga större bilder. De är så små här på fotosidan att det är inte roligt att titta på dem.
Jag lägger aldrig upp några album eller bilder här. Tittar nästan aldrig på bilder här heller. De är helt enkelt för små.
Är verkligen 1024*1024px så litet?
 

Jimpawa

Aktiv medlem
640*640 som förminskad och 1024*1024 som största(om man klickar på bilden) Dock är det inte alla som lägger upp så pass stora.
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Då blir det precis som i denna tråd. Man klickar på varje bild för att se den. Tänk om alla bilderna här hade legat synliga så man bara scrollade ner på sidan och tittade på dem.....
 

Brummelisa

Aktiv medlem
Lars Johnsson skrev:
Då blir det precis som i denna tråd. Man klickar på varje bild för att se den. Tänk om alla bilderna här hade legat synliga så man bara scrollade ner på sidan och tittade på dem.....
Visst blir en pool nästan som denna sidan, men det är dels lättare att infoga en bild i en pool än att börja hämta från datorn och förminska bilden och så (som man måste göra här).

Sen skulle man kunna lägga in lite logik att varje medlem bara för lägga in en bild var i den poolen.

/ Marcus
 

dumbo

Aktiv medlem
Lars Johnsson skrev:
Men du måste väl klicka dig vidare för att se den större bilden eller
Och går man på en fotoutställning måste man faktiskt gå fram till bilden för att titta på den, för fy så liten den ser ut på avstånd.

Jobbigt...
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Någon av dessa två anser jag vara min bästa bild.
För mig är dessa bra på olika sätt.

Bilden på vitsippan känns som min bästa då det är bilden jag lagt ner mest tid på utav alla. Många exponeringar med olika mätningar och olika perspektiv innan jag fick till det som jag ville, och ändå finns det detaljer jag är missnöjd med.

Haren är nog ett bättre fotografi, men där hade man inte samma kontroll. Men jag är glad över att jag kände min kamera så väl att kunde göra de nödvändiga inställningarna så fort som jag gjorde.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/424911.htm?set=lp

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/388542.htm?set=lp
 

dumbo

Aktiv medlem
Lars Johnsson skrev:
Men vad har det med denna sak att göra.........
Om det nu är så jobbigt att klicka på en bild för att den ska bli större så måste det väl vara än jobbigare att gå fram till en bild?

1024 pixlar innebär en storlek på 25-30cm på en genomsnittslig 19" bildskärm, dvs ungefär motsv. 20x30cm. Det är väl inte så jäsikens litet?
Visst är upplösningen lite lägre, men om det får bilderna att bli "totalt ointressanta" så bör man nog köpa ny bildskärm.
 
ANNONS