Annons
Gammal 2019-05-02, 18:07
linuxwesslan

Prishöjning att vänta för Adobe CC Photo
Såg nyss detta. Hittade ingen annan tråd om det.

Det verkar vara en rejäl prishöjning på gång för LR + PS

https://petapixel.com/2019/05/02/ado...FmriuTfnyrAQC4
Gammal 2019-05-02, 18:32
afe

Det verkar vara det abonnemanget utan lagring som försvinner. Påverkar inte mig, eftersom jag använder molnlagringen (har 1TB just nu) :)
Gammal 2019-05-02, 19:38
Umi71

Dom kör någon form av test och dom som kör deras 100 sek kommer fortsätta med det vad jag läste.
Gammal 2019-05-02, 20:19
jonas18z

1TB är ingenting särskilt om du också filmar. Ett större projekt ligger väl där på 1TB.

Så lösningen är ju helt värdelös för fotografer möjligtvis någon som lagra semesterbilder från Thailand och annat skit men för en fotograf nej. Om det ska ersätta och konkurrera med dropbox möjligtvis men jag är inte säker på att deras synkning / app osv är lika bra har inte testat den så mycket

Adobe lightroom för Cloud är ju också en helt menligslös sak för fotografer samma skit där.

Adobe börjar väl bli lite som Apple och
Överger proffs och satsar på emojis.

Många har redan börjat hoppa av lightroom då folk är trötta på skräpet Adobe har ju inte gjort något nytt och allt de gjort känns inte integrerat i programmet utan som något påbyggt lapptäcke.

Premiere har också personer börjat hoppa av då det varit en riktigt katastrof för Adobe.

Tror Adobe snart kommer vara borta från flera områden om de inte gör något drastiskt med hela företaget.
Gammal 2019-05-02, 22:30
Kjell Olsson

Så här ligger det (i verkligheten) till:

https://www.lightroomqueen.com/light...split-testing/

Victoria knows best........
Gammal 2019-05-02, 22:42
alfin

Kjell Olsson skrev: Så här ligger det (i verkligheten) till:

https://www.lightroomqueen.com/light...split-testing/

Victoria knows best........
Testet syftar naturligtvis till att se vad som händer och hur stora de negativa reaktionerna blir om Adobe dubblar priset. Det alla som prenumererar på Lightroom/PS bör ställa in sig på är att inom en inte allt för avlägsen framtid kommer det att bli en hel del dyrare...
Gammal 2019-05-02, 23:18
jonas18z

alfin skrev: Testet syftar naturligtvis till att se vad som händer och hur stora de negativa reaktionerna blir om Adobe dubblar priset. Det alla som prenumererar på Lightroom/PS bör ställa in sig på är att inom en inte allt för avlägsen framtid kommer det att bli en hel del dyrare...

Varför skulle det få någon positiv reaktion över huvudtaget? Är bara kolla kommentarsfälten från de större fotosidor som skrivit om detta för att se svaret.

Om jag ska gå in och köpa paketet och jag letar men hittar det inte utan måste gå någon omväg och det sen visar sig vara någon test av marknaden så skulle jag bli vansinnig. Varför ska jag vara med i adobes a/b tester utan att signat upp mig för detta?

Är nog det mest idiotiska jag någonsin hört från Adobe om ni den där bloggen stämmer.

Adobe är tame fan nya Microsoft.
Gammal 2019-05-03, 00:16
alfin

jonas18z skrev: Varför skulle det få någon positiv reaktion över huvudtaget?
Vem har sagt att det skulle få någon positiv reaktion? Märkligt vad många på FS som har problem med rudimentär förståelse av svensk sakprosa...
Gammal 2019-05-03, 01:21
jonas18z

alfin skrev: Vem har sagt att det skulle få någon positiv reaktion? Märkligt vad många på FS som har problem med rudimentär förståelse av svensk sakprosa...
”Adobe’s marketing department is doing some A/B testing. It’s not new.”

Vad vill de uppnå? Reta upp de som har koll och kan saker, kränga på någon dumfan ett dyrare paket. Kanske någon blir glad.

Men de har redan retat upp en stor skara , så skadan är väl redan skedd.
Gammal 2019-05-03, 08:04
snap01

jonas18z skrev: Varför skulle det få någon positiv reaktion över huvudtaget? Är bara kolla kommentarsfälten från de större fotosidor som skrivit om detta för att se svaret.

Om jag ska gå in och köpa paketet och jag letar men hittar det inte utan måste gå någon omväg och det sen visar sig vara någon test av marknaden så skulle jag bli vansinnig. Varför ska jag vara med i adobes a/b tester utan att signat upp mig för detta?

Är nog det mest idiotiska jag någonsin hört från Adobe om ni den där bloggen stämmer.

Adobe är tame fan nya Microsoft.
Först var dom som Apple i ett tidigare inlägg från dig, nu som Microsoft. Sedan kommer dom vara borta snart enligt dig precis som du förutspådde canons konkurs för typ 5 år sedan.
Är jag nöjd med adobe? som produkt helt ok men när dom körde över oss som köpt photoshop från början för runt 8000 kr sedan typ 6 uppdateringar alltså i runda slängar 20000 kr som visade sig vara bortkastade eftersom du inte kan köpa några uppdateringar utan måste premunera.
Vad fick jag för mina pengar? användning under dom åren men en som inte betalt en krona betalar lika mycket som jag idag.

Nej adobe kommer inte slås ut eftersom deras produkt är så pass bra, samt allt tid man lagt ner på att lära sig använda vill man inte slänga bort.
Visst man köpa photoshop på mbk i thailand men jag har aldrig gjort så o kommer inte göra det heller.
Gammal 2019-05-03, 08:24
Erik Schalin

jonas18z skrev: Men de har redan retat upp en stor skara , så skadan är väl redan skedd.
Den stora uppretade skaran har väl redan 10$ alternativet, så det drabbar inte dem.
De tittar nog mest på frekvensen av nya prenumeranter och gör ngn estimering över hur en prishöjning skulle påverka i framtiden.
Är nya användarna beredda att välja ngt annat helt enkelt. Eller är Photoshop fortfarande tillräckligt som varumärke.

Observera att skillnaderna i planerna syns på utvalda geografiska områden.
Gammal 2019-05-03, 08:42
jonas18z

snap01 skrev: Först var dom som Apple i ett tidigare inlägg från dig, nu som Microsoft. Sedan kommer dom vara borta snart enligt dig precis som du förutspådde canons konkurs för typ 5 år sedan.
Är jag nöjd med adobe? som produkt helt ok men när dom körde över oss som köpt photoshop från början för runt 8000 kr sedan typ 6 uppdateringar alltså i runda slängar 20000 kr som visade sig vara bortkastade eftersom du inte kan köpa några uppdateringar utan måste premunera.
Vad fick jag för mina pengar? användning under dom åren men en som inte betalt en krona betalar lika mycket som jag idag.

Nej adobe kommer inte slås ut eftersom deras produkt är så pass bra, samt allt tid man lagt ner på att lära sig använda vill man inte slänga bort.
Visst man köpa photoshop på mbk i thailand men jag har aldrig gjort så o kommer inte göra det heller.
Adobe är redan körda på flera områden pm de inte gör drastiska saker

Grading
Lightroom
Premiere (kanske)

Men Photoshop kommer bog stå sig ett tag
Gammal 2019-05-03, 13:51
Gamle

Vet bäst
jonas18z skrev: Adobe är redan körda på flera områden pm de inte gör drastiska saker

Grading
Lightroom
Premiere (kanske)

Men Photoshop kommer bog stå sig ett tag
Ja, du vet ju som alltid bäst.
Gammal 2019-05-03, 14:04
J O Härnström

120 kr för PS och LR idag är väl OK, men det får inte bli dyrare.
Kör man Bridge som följer med PS så behövs inte det konstiga LR.
Gammal 2019-05-03, 14:36
Abe Normal

Man kan alltid försöka sia om vad som kommer hända. Jag är ett fan av Adobe PS/LR. Har också haft iPad sedan länge men har nu uppgraderat till Nya iPad med pencil och därmed öppnar sig en hel värld med roliga photo/draw-appar. Det finns hur mycket som helst att välja på och många appar är gratis eller kostar mellan 50 - 100 kr. Skaffar man sig en större iPad så räcker apparna väldigt långt om redigerar för webben.

Apparna är också inspirerande och användarvänliga. Med det sagt tror jag att om Adobe gasar på för mycket med prishöjningar så kan de också förlora användare. Prispressen är nedåt inte uppåt.
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0375.jpg
Visningar:	24
Storlek:	21.4 KB
ID:	148016  

Besvara

Bokmärken

Taggar
adobe cc , lightroom

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:45.

Miops Smart Trigger