Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Företaget husfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

pewe2006

Ny medlem
För ca.5000kr får du bli anknuten till dem och du får en bit aluminumrör att fästa kameran vid för att ta "flygfotobilder"
Jag fick känslan av att de inte är seriösa det hel kändes mer som ett pyramidspelsaktigt beteende.
Fler åsikter om dem?
 

Segeson

Aktiv medlem
Antagligen känner "pewe2006" en oro för att företaget vill ha 5000:- av den fotograf som vill plåta för dem.
Kommentaren skall nog kopplas ihop med att Bruno Baziq (medlem på fotosidan) annonserade härom dagen om fotografer till just Husfoto.
 

dandark

Aktiv medlem
Hej, jag jobbar med husfoto och dom är verkligen kanon bra.
Pyramidföretag är så långt ifrån detta företag man kan komma, allt i företaget är helt transparant, inget smusslande här inte.
När jag skulle börja med husfoto så blev jag lite misstänksam om avgiften på 5000kr men sen när man insåg vad det var så vart det inga problem.
Dom här 5000kr är en depositions avgift som du får tillbaka när du beslutar dig för att lämmna företaget.

Jag har jobbat med husfoto sen i mars i år och dom har vart grymt hjälpsamma och det har aldrig varit något problem med dem.

Hör gärna av dig om det är nåt annat du undrar över.
M.v.h. Joel
 

flugan

Aktiv medlem
Hej på er alla där ute.

Tänkte ta och svara på Peters fråga om husfoto.se, för det första så tycker jag att jag känner igen ditt namn, sen när jag kollade in din profil så insåg jag. Va det inte så att du va med på den första träffen i Linköping?
Hoppade du aldrig på tåget husfoto.se? Det va vi många andra som gjorde och jag tror inte någon av oss ångrar en sekund av det beslutet.
Vi har massor av jobb att göra och det rullar på i full fart.

Sen till dessa 5000kr som Peter nämner i sitt inlägg, dom får du ju tillbaka den dagen du slutar på husfoto och lämnar tillbaka din fotomast.
Att det skulle vara nåt pyramidspel, förstår jag inte ens vart du har fått ifrån? Jag tror ärligt talat in man kan få ett bättre upplägg som fotograf och bli mer servad med jobb.

Kan det vara så att du Peter är lite besviken eller arg för att du inte hoppade på från början nu när husfoto söker fotografer i just Mariestad där du bor? Men om man inte förstår upplägget så får man be någon förklara lite mer och bättre, vilket du inte verkade ha gjort med dessa pengar för fotomasten.
Jag själv personligen tycker det är fel av dig Peter att skriva ett sånt här inlägg och börja kasta skit på folk utan egentligen en bra anledning.

Hoppas detta besvarade lite frågor om just husfoto, om inte. Fråga gärna mer!


Johan // Fotograf i Karlstad för husfoto.se sen 1 år tillbaka.
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Hej på er alla där ute.

Tänkte ta och svara på Peters fråga om husfoto.se, för det första så tycker jag att jag känner igen ditt namn, sen när jag kollade in din profil så insåg jag. Va det inte så att du va med på den första träffen i Linköping?
Hoppade du aldrig på tåget husfoto.se? Det va vi många andra som gjorde och jag tror inte någon av oss ångrar en sekund av det beslutet.
Vi har massor av jobb att göra och det rullar på i full fart.

Sen till dessa 5000kr som Peter nämner i sitt inlägg, dom får du ju tillbaka den dagen du slutar på husfoto och lämnar tillbaka din fotomast.
Att det skulle vara nåt pyramidspel, förstår jag inte ens vart du har fått ifrån? Jag tror ärligt talat in man kan få ett bättre upplägg som fotograf och bli mer servad med jobb.

Kan det vara så att du Peter är lite besviken eller arg för att du inte hoppade på från början nu när husfoto söker fotografer i just Mariestad där du bor? Men om man inte förstår upplägget så får man be någon förklara lite mer och bättre, vilket du inte verkade ha gjort med dessa pengar för fotomasten.
Jag själv personligen tycker det är fel av dig Peter att skriva ett sånt här inlägg och börja kasta skit på folk utan egentligen en bra anledning.

Hoppas detta besvarade lite frågor om just husfoto, om inte. Fråga gärna mer!


Johan // Fotograf i Karlstad för husfoto.se sen 1 år tillbaka.
Jaa du, sen när blev att fråga efter synpunkter likställt med att kasta skit? Sen så tycker jag att om nu kanske Peter har funderingar på att gå med i detta, har han inte rätt då att försöka ta reda på hur det är att vara med från er som är med? Du säger ju själv att man bör fråga om man inte förstått. Och ändå rackar du ner på Peter när han frågar?
 

flugan

Aktiv medlem
Jaa du, sen när blev att fråga efter synpunkter likställt med att kasta skit? Sen så tycker jag att om nu kanske Peter har funderingar på att gå med i detta, har han inte rätt då att försöka ta reda på hur det är att vara med från er som är med? Du säger ju själv att man bör fråga om man inte förstått. Och ändå rackar du ner på Peter när han frågar?
Men jag har ju förklarat för Peter vart dom 5000kr som han funderade över tar vägen och att han även får tillbaka dom när han slutar.
Sen kan jag tyvärr inte se nån mer fråga?

Sen är det även så att Peter hade chansen att börja fota för husfoto för ca 1 år sedan, men valde då att inte göra det. Så hur svårt är det då att lyfta luren och ringa till Gareth som är informationsansvarig för husfoto.
Nu vet inte jag hur Peter känner för det att vi letar personal i Mariestad där han bor? Om han nu är intresserad om att hoppa på nu, så har han mail och nummer till rätt person för att fråga och lämna sin ansökan som alla andra.

Jag kan bara prata ur eget sätt att se på det hela, sen jag gick med i husfoto så har det bara gått rakt upp för mitt företag. Just nu går det över förväntan och jag har gått från ett litet hobbyföretag med kanske 4 fotograferingar i månaden till 2-4 om dagen.
 

flugan

Aktiv medlem
Kanske när man i samma andetag antar att det handlar om pyramidspel?
Har vi inte besvarat den frågan också? jo, det har vi, men här kommer svaret igen. Nej, det är inget pyramidspel.
Där emot tar Husfoto tar ut en liten summa varje månad för att vi ska få ta del av deras hemsida, vilket mäklarna lägger sina ordrar igenom. Vilket i sin tur gör att vi lätt kan leverera bilderna till både mäklare och säljare.

Som många vet så är det inte gratis att stå med server och lina, eller att utveckla en hemsida.

Ärligt talat så vet jag inte vart han fått den idéen om att detta skulle vara ett pyramidspel ifrån?
 

pewe2006

Ny medlem
Jag var som sagt i första inlägget i tråden intresserad av åsikter från er om Husfoto.

"Jag fick känslan av att de inte är seriösa det hela kändes mer som ett pyramidspelsaktigt beteende."

Precis så var det den känsla jag fick.

Betala till ett företag 5000kr för att få börja jobba för dem var väl en stor del av det som kändes väldigt konstigt.

Johan tyckte jag kastade skit vilket inte har varit min åsikt, ditt inlägg var väl inte så trevligt mot mig.
 

idasjögren

Aktiv medlem
...måste det vara sån här attityd på forumen?

Tycker uppriktigt sagt att det är skittråkigt med det här gnabbandet & att alla läser in mer än vad som kanske är tänkt från början, i folks inlägg. Kan vi inte visa varandra respekt?ett förtydligande
 

dandark

Aktiv medlem
Jag var som sagt i första inlägget i tråden intresserad av åsikter från er om Husfoto.

"Jag fick känslan av att de inte är seriösa det hela kändes mer som ett pyramidspelsaktigt beteende."

Precis så var det den känsla jag fick.

Betala till ett företag 5000kr för att få börja jobba för dem var väl en stor del av det som kändes väldigt konstigt.

Johan tyckte jag kastade skit vilket inte har varit min åsikt, ditt inlägg var väl inte så trevligt mot mig.
Men grejjen är att man betalar ju inte för att börja jobba, man avger en depositions avgift, och det förstår jag.
Ska man dela ut information, material och övrigt så kanske man vill ha någon slags säkerhet att grejjerna kommer tillbaka.

Jag trivs iallafall kanon bra innom husfoto och jag vet ingen annan fotograf bland oss som inte trivs i husfoto...
 

flugan

Aktiv medlem
Det är inte så att du måste betala 5000kr från första dagen, jag tjänade ihop till mina 5000kr +moms
Men det är väl klart att husfoto inte kan stå för 20st fotomastar för 5000kr st?
Eller anser du det själv?

Jag anser inte att jag har hoppat på någon, jag tycker att Peters första inlägg var väldigt dåligt skrivet om det va det att han tyckte att 5000kr var för mycket pengar för att börja fota hus och lägenheter.
Mäklarna i denna stad jag jobbar i älskar bilderna som kommer lite uppifrån och man får en känsla av flygfoto.

Sen förstår jag inte varför du drar upp detta om husfoto ca 1 år efter du va på en träff och fick information om husfoto?
 

casting

Aktiv medlem
Men det är väl klart att husfoto inte kan stå för 20st fotomastar för 5000kr st?
Eller anser du det själv?
Men det gör dom väl om det ni erlägger bara är pant? Om vederbörande använder dom pengarna för att köpa in masterna så riskerna ni ju också tekniskt sett dom pengarna.
Sen är det ju inte självklart att dom INTE skulle kunna göra det heller. Finns nog fötretag som investerar BETYDLIGT mer pengar än så i sin verksamhet.
MEN, sen är det ju upp till var och en att köpa eller dissa företaget som fotograf.

En nyfiken fråga, hur höga master använder ni er av?
 

flugan

Aktiv medlem
Förstår din tanke med pengarna, men alla master som har beställts har gått åt. Min första mast gick sönder, då kom det en ny på posten dagen efter. och det kostar inget extra...


10 meter blir masten ... funkar väldigt bra. Grymt bra och lätt att fota med, tar ca 5 till 10 min från att man tar fram kameran som ska sitta på och tills man packat ihop...
 

baziq

Medlem
tjena där...

Det är ganska tråkigt att du Peter tycker så.

Jag tror att du inte har tillräckligt information om vad Husfoto är för företag.

Vi har funnits ett tag nu och vi har endast haft nöjda kunder och nöjda fotografer.

Jag vet att du är en fantastisk fotograf och jag skulle mer än gärna se din ansökan bland alla de som har kommit in.

Både jag och de andra fotografer arbetar för att alla ska trivas.
Vill du också omge dig bland duktiga, roliga och öppenhjärtade fotografer så är du välkommen.

Husfoto är av fotografer för fotografer.

har du andra frågor får du gärna ringa, maila eller besöka mig så ska jag göra mitt bästa för att besvara de frågor du har.

Här nedan har du all info för att komma i kontakt med mig.

E-Post: bruno@husfoto.se
mobil: 0703 420 563


ps. ser framemot din ansökan
 

pewe2006

Ny medlem
Jag inte intresserad att jobba för Husfoto jag var intresserad av höra åsikter från andra om Husfoto osv. som jag sa i första inlägget i den här tråden.
 
ANNONS