Annons

Crimson påstår tom filmrulle?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Winrar

Aktiv medlem
Hej!
Skickade in två 135 rullar och en 120 rulle.
När jag fick tillbaka negativen så var det bara från 120 och en rulle av 135...Den andra 135 rullen påstod dom vara tom. MEN jag vet att den var tillbakaspolad och allt i sin ordning innan jag la ner rullarna i påsen.
Har ringt och de skulle kolla upp det. "vi har öppnat hylsan i mörkerrum, men fann inget i filmhylsan"

Kan dom ha klantat sig och inte vill erkänna?
För detta tycker jag är löjligt. Om dom har klantat sig så kan dom väl bara säga det. Och bara kompensera mig med en rulle film?
Är inte arg eller sur, bara förundrad hur dom kan påstå något sådant. Fick till och med betala för att dom skulle konstatera att det inte "fanns" någon film i rullen. Dock har jag fått dom att ändra fakturan så jag slapp betala 80kr.

Så nu tänker jag aldrig anlita dom igen.

Någon mer som har liknande historier via crimson eller någon annan firma?
 

Larslaguna

Aktiv medlem
Jag har beställt mycket av crimson
Har bara gott att säga,
Bra kvalitet snabb leverans
Tycker jag inte hört något negativt av dom jag känner
Som också anlitar dom.

Mvh/Lasse
 

Winrar

Aktiv medlem
Det var min vän som alltid pratat gott om dom och rekommenderade Crimson.
Trevligt bemötande i telefonsupporten osv....
Men tycker detta är mystiskt.
 

Newnoise

Aktiv medlem
Skriver också under på att crimson är bra, ger ett mycket proffsigt intryck och levererar snabbt och bra. Har aldrig framkallat film dock...
 

Spaceman Spiff

Aktiv medlem
Jag har jobbat många år med framkallning av film och det händer med jämna mellanrum att man får in en tom kasset. Vad det beror på att kassetten är tom varierar.

Har mycket svårt att tro att de skulle hitta på något sådant. Det skulle vara oproffsigt av dem och som andra säger är de vad jag vet proffsiga.

/Jon
 

Winrar

Aktiv medlem
Jag spolade tillbaka filmen så att flärpen var greppvänlig.
Så nej tom var den inte. Min kompis såg till och med på när jag vevade tillbaka filmen.

Skumt bara. Framkallar själv nu istället. Billigare och roligare.
 

snap01

Aktiv medlem
Som jag nämnde så spolade jag tillbaka filmen så att det so ska sticka fram syns tydligt.
Så nej den satt inte kvar i kameran
Det är uppenbart att du är helt 100% på att inte kassetten är tom o det skulle man märkt själv annars . Eftersom du är säker på det så måste det gått fel hos Crimson alla kan göra fel men många erkänner inte det.

När jag körde med diafilm o lämnade in på yrkeslabb så råkade jag ut för missöden ett par gånger en gång var inte filmen riktig Sköld varpå torkfläckar fanns kvar samt en gång laddade dom en 220 rulle i en hållare för 120 film varpå halva rullen vart typ veckad pajad.

Dom gånger jag råkade ut för missöden bleka jag bra kompenserad den med pajade 120 filmen från new york fick jag alla rullar gratis framkallade ett 15 tal.
 

Johan_Lindgren

Aktiv medlem
Jag har sett ett par missöden också från crimson vilket gjort att jag aldrig vågat anlita dom, detta har då berört ett par av mina vänner varav det senaste var en mellanformatsrulle (c41) som dom framkallade och kört ett hålslag igenom (sista eller första bilden på rullen var det) vilket förstås inte var vackert. Crimson förnekade förstås.
 

Winrar

Aktiv medlem
Då är jag inte ensam om detta.

Tycker att man kan erkänna sina fel.

Eller kanske det är brevbäraren som tog filmen i rullen. Svårt att veta :D
 

Maverick

Aktiv medlem
Jag har inga bra erfarenheter av Crimson och har slutat anlitat dem. Min erfarenhet är att de är bra så länge inget blir fel. Blir det fel så är det kundens fel...

/Maverick
 

hornavan

Aktiv medlem
Hej!
Skickade in två 135 rullar och en 120 rulle.
När jag fick tillbaka negativen så var det bara från 120 och en rulle av 135...Den andra 135 rullen påstod dom vara tom. MEN jag vet att den var tillbakaspolad och allt i sin ordning innan jag la ner rullarna i påsen.
Har ringt och de skulle kolla upp det. "vi har öppnat hylsan i mörkerrum, men fann inget i filmhylsan"

Kan dom ha klantat sig och inte vill erkänna?
För detta tycker jag är löjligt. Om dom har klantat sig så kan dom väl bara säga det. Och bara kompensera mig med en rulle film?
Är inte arg eller sur, bara förundrad hur dom kan påstå något sådant. Fick till och med betala för att dom skulle konstatera att det inte "fanns" någon film i rullen. Dock har jag fått dom att ändra fakturan så jag slapp betala 80kr.

Så nu tänker jag aldrig anlita dom igen.

Någon mer som har liknande historier via crimson eller någon annan firma?
Om du inte är arg eller sur, som du skriver, så finns väl ingen anledning att bojkotta Crimsom, det är bara du som förlorar på det.
Att bojkotta ett stort välrenomerat företag som, kanske, har begått ett misstag, känns väldigt dumt.
Finns det någon som är felfri?
 

Winrar

Aktiv medlem
Det är mänskligt att fela, gudomligt att förlåta.

Skrev inlägget för få berättelser ifall andra varit med om liknande.
Skulle kunna anlita dom ifall jag fick en trolig förklaring.
Inte bara "tom hylsa, fakturera 80kr"

Det är som om någon kommer in på mitt jobb och vill ha en axel svarvad. Om jag misslyckas så kan jag ju inte bara säga "nä jag har inte sett någon axel, säker på att du lämnade in den här"

Då får jag väl kompensera med att svarva en helt ny axel.

Kanske dålig jämförelse.

Om Crimson är stort...då kan dom erkänna små misstag och skippa att fakturera?
Även om jag slapp betala, dock fick jag ringa och påpeka det.
 

snap01

Aktiv medlem
Om du inte är arg eller sur, som du skriver, så finns väl ingen anledning att bojkotta Crimsom, det är bara du som förlorar på det.
Att bojkotta ett stort välrenomerat företag som, kanske, har begått ett misstag, känns väldigt dumt.
Finns det någon som är felfri?
Men det är skillnad om man står för sitt misstag o inte nekar o det finns andra företag som gör det lika bra eller bättre än Crimson o som förhoppningsvis står för sina misstag.
 

snap01

Aktiv medlem
Det är mänskligt att fela, gudomligt att förlåta.

Skrev inlägget för få berättelser ifall andra varit med om liknande.
Skulle kunna anlita dom ifall jag fick en trolig förklaring.
Inte bara "tom hylsa, fakturera 80kr"

Det är som om någon kommer in på mitt jobb och vill ha en axel svarvad. Om jag misslyckas så kan jag ju inte bara säga "nä jag har inte sett någon axel, säker på att du lämnade in den här"

Då får jag väl kompensera med att svarva en helt ny axel.

Kanske dålig jämförelse.

Om Crimson är stort...då kan dom erkänna små misstag och skippa att fakturera?
Även om jag slapp betala, dock fick jag ringa och påpeka det.
Du fick alltså även betala din (tomma) rulle oxå ;)
 
ANNONS