Annons

Utskrift epson p800 Capture one

Produkter
(logga in för att koppla)

Åke Bråke

Aktiv medlem
Hej har en epson p800 när jag skriver ut i Capture one blir det ibland bra men oftast
blir det en tjock svart rand i bilden?
har rätt profiler till resp. papper och ställt in no color adjustment. Jag tycker färgerna blir bättre i capture one och utskriften
överlag blir bättre än att skriva ut i Ps. eller Lr. men det blir dyrt att slösa papper och bläck på utskrifter om det ej blir bra, har provat olika format, raw blir bara ränder åt olika håll och tiff format blir bra ibland.
Är det någon som har någon vettig förklaring. har capture one ver, 12,1,3
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Hej har en epson p800 när jag skriver ut i Capture one blir det ibland bra men oftast
blir det en tjock svart rand i bilden?
har rätt profiler till resp. papper och ställt in no color adjustment. Jag tycker färgerna blir bättre i capture one och utskriften
överlag blir bättre än att skriva ut i Ps. eller Lr. men det blir dyrt att slösa papper och bläck på utskrifter om det ej blir bra, har provat olika format, raw blir bara ränder åt olika håll och tiff format blir bra ibland.
Är det någon som har någon vettig förklaring. har capture one ver, 12,1,3
Skriv ut en nozzle check och kolla hur den ser ut.

Kanske läge för en rengöring av skrivhuvudet.

Har aldrig under de år jag haft min P600 som ju har samma teknik som din P800 sett något sådant ska jag säga men börja med att kolla hur printmönstret ser ut om du inte gjort det redan.
 

Åke Bråke

Aktiv medlem
Skriv ut en nozzle check och kolla hur den ser ut.

Kanske läge för en rengöring av skrivhuvudet.

Har aldrig under de år jag haft min P600 som ju har samma teknik som din P800 sett något sådant ska jag säga men börja med att kolla hur printmönstret ser ut om du inte gjort det redan.
Det är inte det som är problemet det verkar vara något med capture one
jag får bra utskrifter från Ph och Lr men när utskrifterna funkar i capture one så
blir färgerna bättre
 
ANNONS