Annons

Bra Objektiv till Lumix GF2

Produkter
(logga in för att koppla)

johnnybass

Ny medlem
Hallå! Någon som vet ett bättre zoom objektiv som passar, via adaptering eller annat till lumix GF2? Har 14-42 zoomen nu och letar alltså efter ett bättre objektiv med ganska samma mått.

Nån som vet? Ganska nya grejer detta så ganska okänd mark.

Tack för svar

Mvh Johnny
 

remeife

Aktiv medlem
Hallå! Någon som vet ett bättre zoom objektiv som passar, via adaptering eller annat till lumix GF2? Har 14-42 zoomen nu och letar alltså efter ett bättre objektiv med ganska samma mått.

Nån som vet? Ganska nya grejer detta så ganska okänd mark.

Tack för svar

Mvh Johnny
Vad menar du med bättre? Ljusstyrka, zoomomfång, skärpa, etc.

//Leif
 

johnnybass

Ny medlem
Vad menar du med bättre? Ljusstyrka, zoomomfång, skärpa, etc.

//Leif
Precis, jag menar ljustyrka, skärpa ja alltså allt utom zoomomfång alltså det ska fortfarande vara en liten zoom dvs allt mellan 12-50 i stort sätt men ingen telezoom eller nått sånt utan max 50 då i längd. Alltså ett bättre objektiv i allt än den jag har, 14-42. Har hört att det ska komma sådana slutet av detta år, nya och bättre.

Vet du nått bättre objektiv leif?

mvh johnny
 

mpetersson

Aktiv medlem
Olympus nya 14-45 sägs vara bra, men jag tror inte att den är så mycket bättre att det lönar sig att uppgradera. Överlag känns det som att det saknas en del i objektivfloran för m4/3. Men du säger i och för sig via adapterring också, om du inte behöver AF så finns det ju en del att välja på. I princip allt går ju att skruva på en m4/3-kamera med adapter. Jag skulle själv vilja ha en bättre zoom till kameran, men det finns inte så mycket som lockar i dagsläget. Panasonics objektiv är så jäkla dyra också.
 

Stene_68

Aktiv medlem
Panasonic 14-45 ska vara bättre enligt vad jag läst och jag är mycket nöjd med mitt exemplar. Det finns informativa tester på photozone.de.
 
ANNONS