Annons

Förvaring, pappersbakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

revox

Aktiv medlem
Hej!

Jag har precis skaffat en 2,7 m bred pappersbakgrund från colorama som sitter upphängd i taket med två fästen som går in en liten bit i ändarna på pappröret.

Frågan är om jag kan ha den upphängd så ett längre tag eller om jag behöver ta ner den mellan fotosessionerna? (Tänker på den eventuella risken att pappröret ger med sig och rullen blir krokig...)

Hur gör ni?

(jag kan ju ta ner den för säkerhets skull, men latheten gör att jag måste fråga om det går bra att ha den monterad :) )
 

ixxy

Aktiv medlem
Hej!

Jag har precis skaffat en 2,7 m bred pappersbakgrund från colorama som sitter upphängd i taket med två fästen som går in en liten bit i ändarna på pappröret.

Frågan är om jag kan ha den upphängd så ett längre tag eller om jag behöver ta ner den mellan fotosessionerna? (Tänker på den eventuella risken att pappröret ger med sig och rullen blir krokig...)

Hur gör ni?

(jag kan ju ta ner den för säkerhets skull, men latheten gör att jag måste fråga om det går bra att ha den monterad :) )

Beror väl på hur hårt rör du har den upprullad på.

Jag har mina pappbakgrunder upprullade på rör som är tänkta för golv mattor(plast,vinyl,kork,linolium) och de tar jag inte ner.
 

revox

Aktiv medlem
Tack för svar!

Den är upprullad på röret den levererades med, så det är ju inte så kraftigt...

Men jag kan ju låta den hänga ett tag och kolla med jämna mellanrum om den börjar krokna.. :)
 

hbg-bild

Aktiv medlem
Tack för svar!

Den är upprullad på röret den levererades med, så det är ju inte så kraftigt...

Men jag kan ju låta den hänga ett tag och kolla med jämna mellanrum om den börjar krokna.. :)
Försök alltid ha rullarna stående när de inte andvänds, så undviker du tryckmärke !
 
ANNONS