Annons

Varför köper ingen mina bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fotografering har blivit så alldagligt idag då i stort sett alla har råd med en bra kamera och ta egna vettiga bilder.

Vill man sälja gäller det att sticka ut och göra det där lilla extra.

Jag gillar fotografen Kilian Schönbergers foton, dom sticker ut lite extra så spana in dom så kanske du får lite tips. http://www.kilianschoenberger.de/
Jag håller med. Fantastiska foton, han är "outstanding." Han har rest mycket och lagt ner mycket arbete och det är väl det som gäller att hitta det speciella i vår värld. Givetvis är hans alster ganska dyra, men den minsta inte dyrare än Andreas Christensens inramade bilder.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Jag håller med. Fantastiska foton, han är "outstanding." Han har rest mycket och lagt ner mycket arbete och det är väl det som gäller att hitta det speciella i vår värld. Givetvis är hans alster ganska dyra, men den minsta inte dyrare än Andreas Christensens inramade bilder.

menar du att mina inramade är för dyra?
1800kr inkl ram?

vet du hur mycket som försvinner i avgifter?
när jag köpt ram, passpartou och förstorning och frakter, samt betalat alla avgifter så gör jag en vinst på knappt 500kr
Jag tänker inte ge bort bilderna :)
 
menar du att mina inramade är för dyra?
1800kr inkl ram?

vet du hur mycket som försvinner i avgifter?
när jag köpt ram, passpartou och förstorning och frakter, samt betalat alla avgifter så gör jag en vinst på knappt 500kr
Jag tänker inte ge bort bilderna :)
Det blev nog ett litet missförstånd, jag kanske skrev lite klumpigt. Det allra billigaste han hade var 190 euro och jag vet inte vad som ingår i detta pris. Han visade också att på samma inramning ett pris på 260 euro. För större bilder blev priset väsentligt högre.Ditt pris är inte för högt inramat. Men det måste väl gå att köpa oinramat om man inte vill ha dessa ramar du bestämt?
 

andreassofus

Aktiv medlem
Det blev nog ett litet missförstånd, jag kanske skrev lite klumpigt. Det allra billigaste han hade var 190 euro och jag vet inte vad som ingår i detta pris. Han visade också att på samma inramning ett pris på 260 euro. För större bilder blev priset väsentligt högre.Ditt pris är inte för högt inramat. Men det måste väl gå att köpa oinramat om man inte vill ha dessa ramar du bestämt?

ja angående inramat eller inte så vet jag inte. fick tips om i denna tråd tror jag att en färdig produkt säljer mer.

Vet dock inte hur jag ska göra med den där tavelförsäljningen. Har funderat på att plocka bort den sidan helt, och bara skriva att alla bilder går att köpa, med eller utan ram.
Tycker dock det är lite kul med en sån sida med färdiga tavlor, har fått inspiration från andra sidor som har ett sådant upplägg.
Svårt att veta bara vilka man ska välja att ha ha med just där.

Har också funderat lite på ett annat upplägg, typ "månadens bild" som man säljer till ett rabatterat pris eller nåt.

Gillar egentligen min hemsida men ibland får jag för mig att den är väldigt opersonlig och tråkig. Samtidigt gillar jag det enkla och stilrena.

Om ni har några tips vad som brukar funka så tar jag tacksamt emot det :)

www.andreaschristensen.se
 

PMD

Aktiv medlem
Det är bara de 9 inramade bilderna man kan köpa utan att behöva krångla med att fråga om storlekar och priser. Om du vill sälja fler bilder ur ditt galleri så tror jag att det är bra att ha storlekar och priser i en prislista som är lätt att hitta från förstasidan, samt priser och storlekar under varje bild som är till salu.

Allt som gör det lättare att köpa en bild av dig är en fördel.
 
ANNONS