Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digital Bolex D16

Produkter
(logga in för att koppla)

Lobbamobba

Aktiv medlem
En liten udda fågel landade hemma hos mig idag.

IMG_20150410_192054.jpg

Blir väl tester osv men om det är något som undras så svarar jag gärna.

Lite specs:
2048 x 1152 (S16mm mode)
2048 x 1080 (S16mm EU)
1920 x 1080 pixels (16mm mode)

12-bit Adobe Cinema DNG (RAW)

Super16mm Truesense Global Shutter CCD
Dynamic Range 12 stops
Color Depth 12-bit 4:4:4

Lens Mounts C-mount
EF, MFT, and PL mount available.
ISO 100, 200, 400

Frame Rate 23.98, 24, 25.

Sound Balanced, 2 channel phantom-powered XLR
Audio formats 24-bit/96kHz AIFF
24-bit/48kHz AIFF

Storage Options Dual CF card slots, Internal (Non-Removable) Enterprise Class SSD
 

trax

Aktiv medlem
Snygg kamera men förstår inte riktigt grejen. Trodde att film-looken också skulle vara retro, men icke?
 

Lobbamobba

Aktiv medlem
Snygg kamera men förstår inte riktigt grejen. Trodde att film-looken också skulle vara retro, men icke?
Film-looken är vad du vill, det är RAW.

Grejen är 12-bit Raw video, professionellt ljud med analog gain och phantom, Global Shutter, ingen moire, en ergonomisk formfaktor, 500gb minne, bra hot swap och den kostar inte ens en bråkdel av motsvarande konkurrent.

Om du har en kamera på lur med liknande features så skicka en länk, köper två direkt :)
 

trax

Aktiv medlem
Film-looken är vad du vill, det är RAW.

Grejen är 12-bit Raw video, professionellt ljud med analog gain och phantom, Global Shutter, ingen moire, en ergonomisk formfaktor, 500gb minne, bra hot swap och den kostar inte ens en bråkdel av motsvarande konkurrent.

Om du har en kamera på lur med liknande features så skicka en länk, köper två direkt :)
Ok, jag säger inte emot , hade bara inte hört talas om denna och trodde det var en retro gimmick gadjet vilket det tydligen inte är! :)
 
ANNONS