Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var finns LP-E6 i lager?

Produkter
(logga in för att koppla)

henrik_d

Aktiv medlem
Jag blir inte så glad på Canon när jag nu inser att det verkar helt omöjligt att få tag i ett extrabatteri till sin 5D mkII. Hur tänkte Canon, verkar det otroligt att majoriteten av mkII-ägarna skulle vilja ha ett extrabatteri?

Finns det någon butik som har LP-E6 på lager?
 

matlep

Aktiv medlem
Jag blir inte så glad på Canon när jag nu inser att det verkar helt omöjligt att få tag i ett extrabatteri till sin 5D mkII. Hur tänkte Canon, verkar det otroligt att majoriteten av mkII-ägarna skulle vilja ha ett extrabatteri?

Finns det någon butik som har LP-E6 på lager?
Kolla med Kungsholmsfoto och FotoVideo. FotoVideo hade det i lager i helgen fast det stod 0 i saldo på hemsidan.

/M
 

matlep

Aktiv medlem
Då vet jag inte... Det måste vara så att det kommer in lite då och då, tur och tålamod behövs!
 

BugEyes

Aktiv medlem
Jag köpte ett på lunchen idag hos Japanphoto på Sveavägen i Stockholm, tror det var det enda dom hade.
 

rottis

Aktiv medlem
Tur för en gångs skull

Hej. När jag beställde min 5 mark så beställde jag 4 extra batterier och dom fick jag med min kamera som kom i förrgår. Ibland har man verkligen tur.... :) Mvh Marika
 

Dood

Aktiv medlem
Jag har fortfarande inte fått tag på extrabatteri till min 5D Mark II.
Någon som vet något ställe som har i lager?
Jag har kollat med JapanPhoto i Göteborg, Scandinavianphoto, Cyberphoto, Webbhallen mfl...
 

matlep

Aktiv medlem
Varje gång jag vart in på FotoVideo i Stockholm, (ca 3ggr de senaste 2 månaderna) så har dom haft batteriet i lager fast det stått noll på lagersaldo på hemsidan. Märkligt?
 

Colonel Bogey

Aktiv medlem
Varje gång jag vart in på FotoVideo i Stockholm, (ca 3ggr de senaste 2 månaderna) så har dom haft batteriet i lager fast det stått noll på lagersaldo på hemsidan. Märkligt?
Vad jag vet har dom fortfarande kö. Batterierna i montern är där i väntan på att folk ska hämta sina beställda.
(Fast nu har dom börjat få avbokningar, så det är värt att fråga.)
 

Dood

Aktiv medlem
Aj då, behöver utöka med ytterligare ett par batterier under maj.
Finns det piratvarianter än eller är det också kört?
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
och jag var förbi Madecos konkursutförsäljning idag, tredje dagen de säljer ut, och hittade hör och häpna Canons originalbatterigrepp BG-E6 till nya 5d som tycks slut överallt, för 1500 spänn, snacka om tur. Men nu behöver jag också ett batteri till att stoppa i den. Piratbatteriet som kräver sin egna laddare känns lite osäkert, så man får väl vänta antar jag.
 

cw-op

Aktiv medlem
För en gångs skull i livet var jag så förutseende att jag köpte batterigreppet och extrabatteriet ett par månader innan jag fick min mk2! Det är så man måste göra när man kör Canon tyvärr eftersom det mesta i deras sortiment kräver mycket tålamod o lång väntan(C;? Köpa gluggar och kringutrustning när man får chansen är en bra strategi.
Dessutom så är mk2 rätt så törstig på mos och ackarna är ju på 1800mA numera vilket verkligen behövs.
 
Senast ändrad:

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
För en gångs skull i livet var jag så förutseende att jag köpte batterigreppet och extrabatteriet ett par månader innan jag fick min mk2! Det är så man måste göra när man kör Canon tyvärr eftersom det mesta i deras sortiment kräver mycket tålamod o lång väntan(C;? Köpa gluggar och kringutrustning när man får chansen är en bra strategi.
Dessutom så är mk2 rätt så törstig på mos och ackarna är ju på 1800mA numera vilket verkligen behövs.
Jag tycker att mkII:s batteri räcker oerhört länge jämfört med gamla 5d och 511-batteriet, känns som det räcker tre gånger längre, även om jag har stora IS-objektiv igång på den. Men vill ju ha ett till batteri för det.
 

cw-op

Aktiv medlem
Jag tycker min kamera är rätt törstig men det kan ju vara för att jag stirrar för mycket på de små fina batterimätarna(C;? Undrar hur mycket ström IS behöver och vilka gluggar som vill ha mest egentligen? Har iofs aldrig kört tomt med två ackar i greppet. Plåtar lite mer återhållsamt - Lite på det gamla sättet(C;? Jag har dessutom bara två objektiv med IS ef 100-400 och ef 500/4. Resterande gluggar körs med armstrongmetoden. JANNE
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Jag tycker min kamera är rätt törstig men det kan ju vara för att jag stirrar för mycket på de små fina batterimätarna(C;? Undrar hur mycket ström IS behöver och vilka gluggar som vill ha mest egentligen? Har iofs aldrig kört tomt med två ackar i greppet. Plåtar lite mer återhållsamt - Lite på det gamla sättet(C;? Jag har dessutom bara två objektiv med IS ef 100-400 och ef 500/4. Resterande gluggar körs med armstrongmetoden. JANNE
Ok, jag använder 24-105, 70-200/4IS och Sigmas 120-400 OS med stabilisering, och jag är nästan lite förvånad över hur bra batteriet räcker, aldrig känt att de suger för mkt kraft. Men är å andra sidan van vid gamla 5d, och där tog det ju slut direkt. Men men, har inte gjort något vetenskapligt, så skall inte säga att du har fel, bara en allmän känsla.
 
ANNONS