Annons

Canon S95 är här!

BempaS

Aktiv medlem
Tack för RAW-filerna, Anders :)


Jag gick bet, trodde att man kunde öppna dem i DPP men jag kunde bara se dem genom Zoombrowser. Det blir nog att vänta på en ny uppdatering till ACR så jag kan se dem i CS5 då..

Ni som nu skaffat S95, fick ni med en nyare version av DPP, typ 3.8.2 till PC? Jag hittade bara 3.8.2 till Mac.

/Benny
 

Jan L

Avslutat medlemskap
Tack för RAW-filerna, Anders :)


Jag gick bet, trodde att man kunde öppna dem i DPP men jag kunde bara se dem genom Zoombrowser. Det blir nog att vänta på en ny uppdatering till ACR så jag kan se dem i CS5 då..

Ni som nu skaffat S95, fick ni med en nyare version av DPP, typ 3.8.2 till PC? Jag hittade bara 3.8.2 till Mac.

/Benny
Till och med 3.9.0.2 - och den kan öppna S95:s rawfiler.
 

herodes

Aktiv medlem
Döda pixlar

Jag har fått ett gäng döda pixlar nära mitten som inte är så kul.
Syns rätt tydligt utan att behöva zooma in och vid 100% inzoomning ser man att det är ett antal pixlar som felar.

Får se vad Cyberphoto säger om detta.
Fick tillbaks min S95:a idag utkörd med lastbil!! (ses kanske värd sin vikt i guld?)

Verkar vara fixad, ska köra lite tester i helgen och se om pixlarna är ok.
Jag förmodar att gör en liten fix i rom:en så att pixlarna inte används?

/jan
 

Filmtok

Medlem
Använder f.f. en barnstrumpa till min s95 ;-). Vill kunna stoppa kameran i jackfickan så tills jag hittat en slimmad väska får strumpan göra tjänst.
Jag använder en Golla väska från NetOnNet....

Försäljaren förnekade hårdnackat att den skulle funka till en S95 men jag struntade i honom och konstaterade glatt att den sitter som gjuten på kameran.

En sådan här är det:

Golla Digi Line Svart Art.nr: 135898
 

Patrik68

Aktiv medlem
Har haft min någon vecka nu och är nöjd i det stora hela.Det jag saknar är en instruktionsbok i papper.Brukar alltid ha min vid sängen den första tiden så att man kan lära sig alla olika finesser.Dåligt att det inte följer med något fodral med.Det brukar det göra även på billiga kompakter.
Jag som är emot pirat battrerier har precis beställt ett på ebay 24kr ink frakt.
Får se om det är lika dåligt som mina andra pirat batterier.
 

Patrik68

Aktiv medlem
Tänkte berätta att batteriet kom tillslut dock så ska man inte ha brottom.
Har nu i kväll provat att fota porträtt med S95an och använt mig av studioblixtar som triggas av den inbyggda blixten.Det som slog mig var att jag kunde synka ända upp till 1/1600 sek vilket är hyfsat snabbt?Hur funkar det i praktiken?
Tog den här bilden precis och jag gjorde det bara för att kunna se vad den kunde leverera för kvalitet.

http://www.flickr.com/photos/patrik_karlsson/5313834568/

Jag fotade i raw och jag har märkt att filerna är mycket mera känsliga än vad dom är på en dslr så jag måste ju undra om det är en riktig raw som man får ut av kameran.Är det fler som märkt att raw filen inte går att jobba med den som på en vanlig dslr?
Annars så tycker jag att den ger helt ok bilder för att rymmas i fickan.
 
ANNONS