Annons

Nikon AF-S 28-300/3.5-5.6 G ED VR - missljud autofokusen.

Produkter
(logga in för att koppla)

freppe117

Medlem
Fick hem mitt nya objektiv, Nikon AF-S 28-300/3.5-5.6 G ED VR. Bilderna verkar bli helt ok men reagerade att fokusmotorn har ett sådan högt ljud. Svårt att beskriva det men något elektroniskt gnisslande ljud när den försöker fokusera, mycket störande tycker jag. Första riktiga telezomen jag haft så har inget att jämföra med. Men så låter iallafall inte mitt andra normalzom objektiv (Nikon 17-55)

Man kanske vänjer sig men första intrycket är att det här vill jag inte behålla. Hur mycket ska det låta, vad har ni andra användare av detta objektiv för erfarenhet? Eller är det bara det normala vid telezoom?
 

bomalt

Aktiv medlem
Det är inte ljudet när VR jobbar då som du hör? Det är ju ett surrande ljud som låter en kort stund efter att man släppt avtryckaren...
 

Mirc

Aktiv medlem
Min låter inte särskilt mycket när den fokuserar. Har inte ens tänkt på att det låter något om den om du förstår vad jag menar. Kanske är det något fel på ditt exemplar..? /Marie
 

freppe117

Medlem
Nej, det är inte VR-motorn som låter. Det är när man trycker ner avtryckaren och objektivet letar efter fokuspunkt som det låter fram tills dess att fokus är låst. Ska kontakta försäljaren och höra vad de säger.
 
ANNONS