Annons

Dålig erfarenhet av Rajala

Produkter
(logga in för att koppla)

trynbald

Aktiv medlem
Felleverans och de svara inte på email!

Jag fick fel objektiv när jag beställde från Rajala. Påpekade med ett email enligt deras instruktioner... Har efter mer än en vecka inte fått svar. Jag vet att många dagar gått botrt iom julfirandet... men kundservicen är under all kritik..Ett svar om att de behandlar ärendent är väl inte för mycket begärt! // Bosse
 

Agneta L

Medlem
...och jag fick fel kamera!

Beställde ett extra Olympus-hus samt en 2-pack med minneskort. Fick först fel kamera och dessutom bara ett minneskort. Hur svårt kan det vara att leverera rätt på en beställning av två artiklar? Att komma till tals med Rajala foto per telefon är helt omöjligt. Deras svarsbrevlåda är alltid full och inga ytterligare meddelanden kan lämnas där. Jag mailade och fick till slut de grejer som jag hade beställt men det tog sin tid.
 

sjunne

Aktiv medlem
Felaktig telekonverter!

Jag beställde ett Olympus m.Zuiko 40-1500mm f/2,8 PRO tillsammans med en MC-20 telekonverter. Det var väl hyfsat snabbt i leveransen men när det visade sig att telekonvertern inte fungerade (och jag kan ju inte kolla med ett annat objektiv, den passar bara till 40-250) så får jag känslan att Rajala vill lägga skulden på mig! Nu har det snart gått tre (3!) veckor sedan jag påtalade felet för Rajala. De skyller på Corona och Olympus och det händer absolut INGENTING!! Inkompetent personal? Illvilja? En sak är säker, jag kommer ALDRIG att försöka handla av Rajala igen! Jag håller mig till företaget i Umeå!
 

esbtse

Aktiv medlem
Jag beställde från Rajala för 13 dagar sedan och de har fortfarande inte skickat! Första och sista gången jag handlar där. De verkar heller inte bry sig. Och de kallar sig för ProShop. Inte så professionellt. Men Adlibris...ja, det låter konstigt. Och inte imponerande. Har du kontaktat dem? Vet inte om det hjälper, men försöka duger.
Tack för informationen. Jag kommer inte handla från Rajala.
 

Spaceman Spiff

Aktiv medlem
Felaktig telekonverter!

Jag beställde ett Olympus m.Zuiko 40-1500mm f/2,8 PRO tillsammans med en MC-20 telekonverter. Det var väl hyfsat snabbt i leveransen men när det visade sig att telekonvertern inte fungerade (och jag kan ju inte kolla med ett annat objektiv, den passar bara till 40-250) så får jag känslan att Rajala vill lägga skulden på mig! Nu har det snart gått tre (3!) veckor sedan jag påtalade felet för Rajala. De skyller på Corona och Olympus och det händer absolut INGENTING!! Inkompetent personal? Illvilja? En sak är säker, jag kommer ALDRIG att försöka handla av Rajala igen! Jag håller mig till företaget i Umeå!
Hej

Om du har köpt objektivet tillsammans med telekonvertern så bör de fungera tillsammans.
om objektivet är m.Zuiko 40-150 f/2.8 så fungerar de men objektivet behöver senaste mjukvara för att fungera.
Sätt objektivet på kameran utan konvertern och uppdatera det till senaste version med hjälp av Olympus programvara så skall det fungera sedan.

Hälsningar
Jon - anställd i en annan fotobutik!
 
ANNONS