Annons

Filma m iPhone - trådlös (Bluetooth) mikrofon-mygga

Produkter
(logga in för att koppla)

weedogt

Aktiv medlem
Jag filmar på jobbet med min iPhone. Bildkvaliteten räcker bra för det jag gör (enklare instruktionsfilmer). Men ljudet blir inte bra. Min tanke är nu att sätta en mikrofon-mygga på de jag filmar.

En produkt i stil med RØDE SmartLav+ ger säkert bra ljud.
http://www.rode.com/microphones/smartlav-plus

Men jag vill inte ha en sladd! Hur jag än letar så hittar jag inte en trådlös mikrofon-mygga med Bluetooth. Det går att få ihop med med flera ihopkopplade prylar men det blir komplicerat och klumpigt.

Har något ett bra tips?
 

Deblenh

Aktiv medlem
Spela in ljudet på en separat enhet som har ingång för extern mik, någon av Zoom's produkter är relativt billiga och går att ha i en ficka. Separera original ljudspår i t ex iMovie och synka in det nya. Enklare än det låter och blir bra ljud!
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Sennheiser har en Memory Mic.
Blåtand samt lokal inspelning till minneskort.

Tascam har en DR-10L för lokal inspelning till minneskort.

Sedan finns det ett gäng blåtands-mikrofoner likt Sennheisers som kostar mellan 500-1500 men inte lika avancerade. Tex Hey mic!
 

weedogt

Aktiv medlem
Tack för alla förslag!

En enklare mygga i stil med Hey Mic! är helt i linje med vad jag söker. Vad som är mindre kul med just den produkten (om jag fattar rätt) är att man måste använda en specialapp från tillverkaren.. Jag vill helst ha något som funkar med alla videoappar.

Jag vill ogärna "krångla" med en separat ljudinspelare var ljud jag sedan måste synca med video, Jag vill ha en enkel rättfram mic men utan sladd!

#jag&bilden skriver "Sedan finns det ett gäng blåtands-mikrofoner". Det låter bra, men jag lyckas inte hitta dessa.... Det jag hittar är stora konferens- och karaokemickrofoner och liknande. Säker bra prylar men inte små myggor.

Fler tips mottages tacksamt!
 

jag&bilden

Aktiv medlem
I stort sett alla "handsfree headset" och hörlurar med mikrofon och blåtandskoppling kan användas för att spela in ljudet från dem till film på telefonen.
Det finns ett videoprogram som heter Vecorder för iOS som nyttjar den parkopplade mikrofonen när den spelar in.
Då är det mest upp till den typ av eller kvalitetsnivå på mikrofon man vill nyttja.

Sedan finns det mera avancerade lösningar.

http://www.samsontech.com/samson/products/wireless-systems/gomicmobile/gomicmobile/

http://www.comica-audio.com/products_detail/productId=89.html


Tack för alla förslag!

En enklare mygga i stil med Hey Mic! är helt i linje med vad jag söker. Vad som är mindre kul med just den produkten (om jag fattar rätt) är att man måste använda en specialapp från tillverkaren.. Jag vill helst ha något som funkar med alla videoappar.

Jag vill ogärna "krångla" med en separat ljudinspelare var ljud jag sedan måste synca med video, Jag vill ha en enkel rättfram mic men utan sladd!

#jag&bilden skriver "Sedan finns det ett gäng blåtands-mikrofoner". Det låter bra, men jag lyckas inte hitta dessa.... Det jag hittar är stora konferens- och karaokemickrofoner och liknande. Säker bra prylar men inte små myggor.

Fler tips mottages tacksamt!
 
ANNONS