Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

jpg fil går ej att synka till Iphone

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik68

Aktiv medlem
Har ett väldigt konstigt problem.
Hade varit och fotat och redigerade fyra bilder och sparade ned dom i storleken 1280 i vanligt jpg format som jag alltid gjort.
Märker dock att endast två av bilderna kommer in i telefonen.
Konstaterar att av 200 bilder så kommer ej 50 med.
Lyckades lokalisera några bilder som ej vill vara med. La endast en bild i en folder och försöker synka och det går ej. Har provat att döpa om den men det gör ingen skillnad.
Om jag sparar den för web då helt plötsligt går det.
Nu vill inte jag sitta och spara om alla bilder för web för det tar för lång tid.
Är det någon som varit med om något liknade?
Fick hjälp av svärsonen i helgen han är lite av en appel expert då han jobbat med suport i många år och är engelskspråkig. Inte heller han kunde lösa problemet.
 

matlep

Aktiv medlem
Har ett väldigt konstigt problem.
Hade varit och fotat och redigerade fyra bilder och sparade ned dom i storleken 1280 i vanligt jpg format som jag alltid gjort.
Märker dock att endast två av bilderna kommer in i telefonen.
Konstaterar att av 200 bilder så kommer ej 50 med.
Lyckades lokalisera några bilder som ej vill vara med. La endast en bild i en folder och försöker synka och det går ej. Har provat att döpa om den men det gör ingen skillnad.
Om jag sparar den för web då helt plötsligt går det.
Nu vill inte jag sitta och spara om alla bilder för web för det tar för lång tid.
Är det någon som varit med om något liknade?
Fick hjälp av svärsonen i helgen han är lite av en appel expert då han jobbat med suport i många år och är engelskspråkig. Inte heller han kunde lösa problemet.
Är bilden i CMYK?
 

Patrik68

Aktiv medlem
Testade att mejla den till mig själv och lägga in den i foldern.Det gör ingen skillnad.
Så om någon vill kolla på filen vad som är knas så kan jag skicka den på mejl.
 

mombasa

Aktiv medlem
Kanske bara ett litet halmstrå. Du sparar i JPG. Vad händer om du sparar i JPG-alternativet Baslinje optimerad eller progressiv?
Vissa layoutprogram har ibland problemet omvänt att man kan få problem med importerade bilder som har progressiv som jpg-alternativ.
Det funkar när du sparar för webb och då är ju baslinje optimerad eller progressiv ett alternativ.
Som sagt, bara ett hugskott.

PS det går väl bra att köra ett makro på bilderna om du sparar om för webb.
 
ANNONS