Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Forum-grupper syns inte i framsidans topplista

Produkter
(logga in för att koppla)

GunnarW

Aktiv medlem
FS framsida/löpsedel/toppsida har en lista med senast aktiva "Diskussioner".
MEN, alla diskussioner tycks inte kvala in att hamna i denna lista och syns överhuvudtaget inte för de som bara eller oftast tittar där för att se vad nytt det finns att läsa och delta i.
Jag har (ännu inte) hittat information i t.ex. https://www.fotosidan.se/forum/ huruvida en forumavdelning, ämnesgrupp ... listas på framsidan. Det kan avgöra var man väljer att starta en tråd eller ev inte finner det lönt att starta den alls om den inte får den uppmärksamhet som framsidan ger.

Exemplet som ledde till min fråga är tråden Jag saknar fotografins betydelse i fotomiljön i gruppen Fritt forum som inte får draghjälp från framsidans topplista. (Jag fick syn på tråden i mobilen när jag tog meny-valet "Forum" och fick Senaste inlägg)
 

GunnarW

Aktiv medlem
Jag fick veta från initierat håll att just "Fritt Forum" inte listas på framsidan för att det kan vara helt off topic m.a.p. foto. Det är säkert så men det framgår ju inte. Visa gärna var info finns.

En ledtråd är listan med senaste foruminlägg där man kan kryssa just "Fritt Forum" men även "Intressegrupper". Nu finns ingen forumgrupp som heter just Intressegrupper men "Intresse / Inriktning" kanske åsyftas?
Det kanske inte alls har att göra med vilka grupper som listas på förstasidan och den informationen skulle ändå vara en gissningslek. Så info att en grupp/ämne(?) SAKNAR avisering på förstasidan vore välkommet. Den info kan gärna upprepas när man startar en tråd eller för alla inlägg i en dylik.
 
ANNONS