Annons

Färre trådar [no words]

Produkter
(logga in för att koppla)

k-oskarina

Aktiv medlem
Re: Köp mitt förslag! :eek:)

Har tydligen helt missuppfattat denna tråd...men vad göra? Ni diskuterade visst "färre trådar" och jag uppfattade tråden som "no words" och var intresserad av just detta. Jag får väl leta vidare.

WFS) (Picture skrev:............................


3. Lägger pannan i djupa veck, funderar så det knakar, får en idé och förverkligar bilden genom att faktiskt gå ut och använda kameran. Lägger in bilden på No Words-forumet. Känner sig nöjd över att ha utvecklats som fotograf. Kanske tagit en bild i ett ämne som han/hon annars aldrig hade försökt sig ............

Fick tips av Christer L...att finna denna tråd.
Men fungerar den f.n?

Jag trodde att ni samtalade _med bilder inte om_.

Leta teman? Varför? Någon börjar med en bild...
ex.vis en liten knopp av någon blomma...
en annan fortsätter med en ev utslagen sådan
nästa en hel handelsträdgård och nästa kanske visar en halvvissen och nästa en charmigt, jätteintressant torr sådan.

Någon visar en bild där man sätter sin båt i sjön.
Nästa person visar en bild på sjön el havet...
nästa visar en bild på en härlig båtpicnic...osv...
nästa visar ett båthaveri...
nästa visar när båten tas upp framåt hösten
och jag visar vinterbåtar som jag gillar, båtar
upplagda för vintern, jätteintressanta med spännande färgglada presenningar och lite snö och is och tampar här och där...

När det gäller ovanstående "ejteman" så finns det ju en mängd detaljer som kan ingå i detta och kan bli hyperintressant.

Det trodde jag var att "prata med bilder".
Men jag kanske är ute och cyklar...?

Skall jag finna en annan tråd?? Visa mig, jag gillar att använda bild i ett sammanhang.
 
Senast ändrad:

k-oskarina

Aktiv medlem
Tomasz skrev:
Jag tycker att bildfighten är rolig, stämmer kanske lite grann med Ullas tanke.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=57725
Tack för tipset...har kollat lite... spännande faktiskt...hoppar säkert in lite då och då...men tycker att min också skulle platsa, men kanske en egen tråd. Inga ord...bara göra en historia tillsammans, med BILDER.

Tar gärna mer tips om min trådidé redan finns gömd någonstans.
 

lottawe

Aktiv medlem
Associationskedjan och bildfighten är nog de mest liknande de du är ute efter. Men kanske kunde du starta den exakta tråden du önskar själv?
 

k-oskarina

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Associationskedjan och bildfighten är nog de mest liknande de du är ute efter. Men kanske kunde du starta den exakta tråden du önskar själv?
Tack, då behöver jag inte leta runt. Jag testar dessa 2 som finns och kanske så småningom lägger upp en egen, den med att göra en hel historia tillsammans...kan vara mycket intressant. Betraktarna själva kan ju läsa storyn på olika sätt också. (I slutändan kan någon eller fler översätta bilderna/hela berättelsen till text och skriva ner den. Om någon har tid att spika fast sig i datorn förstås och kan hoppa över mat under en längre period. Denna översättning är kanske en ordentligt komplicerad uppgift, men, men...)
 

yellow

Avslutat medlemskap
Associationskedjor

hej!

Har följt diskussionen om associationskejdor/trådar eftersom jag själv gillar iden att leka med associationer. Det inte bara kreativt utan oxå en utmaning för foto-ögat!

Det blir en utmaning att fota det som man vanligtvis inte bryr sig om. På det sättet blir ögat vidsynt vilket är en fördel. Det är så lätt att fastna i en bana som känns trygg.

Sen frågan om No words existent: De trådar som tappar fart på kort tid dvs. inom en månad kan Fotosidan stänga ned. De trådar som har fart dvs. längre än en månad upp till halvåret får kanhända en given plats som associationstråd.

Längre än ett halft år kallar jag personligen för genomarbetad och still in progress.

med vänlig hälsning
Barbro
 

k-oskarina

Aktiv medlem
Oj, här har någon tittat in...kul.
Jag får återkomma...eller någon annan får återkomma. F.n håller jag på med analysproblem och att skapa bild utifrån en analys.

Sen är det Utmaning-Uppsala...osv.

Men att bara följa varandras bilder, mycket fåordigt eller noll-ordigt kan bli häftigt.

/Ulla
 
ANNONS