Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Diskussionsformer

Produkter
(logga in för att koppla)

Kapsyl

Aktiv medlem
Idag fick jag detta i Teje-tråden:
"Ok med kommentarer om priset här, som rör Terje-affären men ta den generella debatten om Flashback i en annan diskussionstråd."

Jag får nog direkt säga att jag inte gör några personliga påhopp utan jag tycker att det är ett bra exempel. Terje-tråden är väldigt lång och stundtals livlig. Att den inte skulle tillåtas breda ut sig vore konstigt, anser jag. Kruxet är hur långt och vem som avgör. Att det som jag skrev om Flashback inte hörde hemma i tråden tycker jag är helt okej men att priset till Flashback är okej att kommentera blev för mig lite underligt. Bägge ämnena i sig uppstod inom Terje-tråden.

Jag hänger i flera olika forum och alla har någon eller flera trådar som är gigantiska. Dom maler på och det går "runt". Dom trådarna får ett eget liv så att säga. Kanske en sådan tråd få särskilda behörigheter eller en egen sektion? Eller ska dom helt enkelt få släppas fritt, kanske under begränsad tid (grundläggande regler som tex reklam, personangrepp och visande av andras bilder utan tillstånd skall ju förstås fortfarande gälla)?

Jag vet inte, jag har inte svaret men det tåls att tänkas på.

Jag kan inte låta bli att tänka på Twitter som egentligen har den motsatta funktionen mot ett forum, man skriver rätt ut i etern och om man vill filtrera det till ett ämne så lägger man till en haschtagg. Det finns inga moderatorer utan bara människor som kommunicerar med varandra. Begränsningen av 140 tecken gör förstås att man tvingas bli tydlig.

Är det någon mer som funderar i dessa banor så dela gärna med er.

Mina 5 öre!
 
ANNONS