Annons

Sökning på google

Produkter
(logga in för att koppla)
När man söker på google på sitt namn så kommer alla bilder upp som jag har här på fotosidan. Jag trodde att det vi hade inlagt här på fotosidan bara kunde ses av inloggade medlemmar. Men så är det visst inte. Den som söker på google på bilder kommer direkt in på min profilsida.
Finns det nånstans jag kan stänga av den funktionen? Vill inte ha det så. Vill bara att medlemmar ska se.
 

mb90

Avslutat medlemskap
Om du går in på Redigera din profil och går in under fliken integritet så kan du välja att dölja ditt ditt namn för oinloggade vilket då också leder till att det inte plockas upp av Google. Dock kommer såvitt jag förstår dina bilder fortfarande att vara synliga för utomstående men de kommer inte att dyka upp om man söker på ditt namn på Google eller någon annan sökmotor (däremot om man söker på ditt användarnamn skulle jag tro)

Nu ser jag att du har ditt riktiga namn som användarnamn och då nog inte det knepet att fungera, men i så fall kan du mejla Fotosidan och be dem att ändra ditt användarnamn, det brukar gå bra om man har skäl till det (åtminstone gick det bra för mig)
 
tack för hjälpen.

Tack för att du svarade :)
Ja, jag får fundera om jag kan byta användarnamn då.
Inte för att det gör så mycket, men ändå. Vill att bara medlemmar ska se, inte alla andra
Kanske att dom i framtiden kan fixa en sån funktion att det inte syns i google.
Hade för mig att det fanns förut,

Tack igen för hjälpen!

.
 
ANNONS