Annons

Canon 1D X

Produkter
(logga in för att koppla)

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Jag skulle önska en firmwareuppdatering av 1D X som ger:

1. Exponeringsskala vid ändring av ISO så att man vet hur mycket man ska justera ISO för att nå rätt exponering.

2. Automatiskt skiftning ett steg av ISO eller slutartid när extendern kommande EF 200-400/4L (1,4x) används.

3. Super 35-läge vid filmning som i EOS 1D C (lär väl inte komma).
 

Candersson

Aktiv medlem
^^ Jag har kollat Pocket Wizards sida med jämna mellanrum och såg också den där uppdateringen strax före jul.
Förbaskat irriterande att det ska ta sådan tid att lösa det (även om jag har all respekt för att det är komplicerat).
Nu kör jag antingen 1DIV eller 5DII när jag har behov av att styra mina blixtar.
Att byta ut 580EXII till 600EX är inget alternativ för min del.
 

Candersson

Aktiv medlem
Jag skulle önska en firmwareuppdatering av 1D X som ger:

1. Exponeringsskala vid ändring av ISO så att man vet hur mycket man ska justera ISO för att nå rätt exponering.

2. Automatiskt skiftning ett steg av ISO eller slutartid när extendern kommande EF 200-400/4L (1,4x) används.

3. Super 35-läge vid filmning som i EOS 1D C (lär väl inte komma).
Punkt 1 har jag inte tänkt på, men det kan faktiskt vara en bra funktion. Nu blir det ett attans fladdrande med pekfingret för att lösa det ... och det tar för långt tid...

Magnus, har du haft bekymmer med något av det som nämns ovan i uppdateringen till 1.2.1?
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Jag skulle önska en firmwareuppdatering av 1D X som ger:

1. Exponeringsskala vid ändring av ISO så att man vet hur mycket man ska justera ISO för att nå rätt exponering.

2. Automatiskt skiftning ett steg av ISO eller slutartid när extendern kommande EF 200-400/4L (1,4x) används.

3. Super 35-läge vid filmning som i EOS 1D C (lär väl inte komma).
Har varit i kontakt med Canon. Deras svar på punkt 1 är att man kan få fram en exponeringsskala under ISO-ändring om man programmerar SET-knappen för ISO-ändring.

Vidare efterlyser jag en uppdatering så att man kan exponeringskompensera vid auto-ISO i M-läge.
 

Sladdfantomen

Aktiv medlem
Ska bli spännande & se om det blir någon märkbar skillnad när man använder af-assist med blixt efter uppgradering, någon som hunnit prova?
 

Sladdfantomen

Aktiv medlem
Det var kul & höra, det kändes ju märkligt segt innan med tanke på hur grym kameran är i övrigt, då är det bara att uppdatera & bli ännu nöjdare då... =)
 

Candersson

Aktiv medlem
Någon av er som fick en konfirmering (t.ex. via email) när ni fyllt i formuläret?
(I mitt fall blev det bara en vit sida efter registrering och inget email...)
 

SportSkjutaren

Aktiv medlem
Någon av er som fick en konfirmering (t.ex. via email) när ni fyllt i formuläret?
(I mitt fall blev det bara en vit sida efter registrering och inget email...)
Nope, även jag fick en "vit" sida.
Fast i själva verket så fanns det text, om jag scrollade upp på sidan.

Där fick jag dels en bekräftelse på att mina uppgifter är registrerade.
Samt att Canon kommer att höra av sig inom sju dagar för att boka in en tid för åtgärden.
 
ANNONS