Annons

Problem med slitage på vissa 1DX enligt Canon....

Produkter
(logga in för att koppla)

matlep

Aktiv medlem
Se länken nedan där man hävdar att det bara avser USA/Puerto Rico.
...De som inte finns i nämnda länder rekommenderas kontakta Canon support.

http://www.usa.canon.com/cusa/support/consumer?pageKeyCode=prdAdvDetail&docId=0901e024809120b7

Är det någon här som råkat ut för "fenomenet" eller varit i kontakt med Canon support här i Sverige?
Eftersom du är inne på Canons USA sajt så gäller infon där bara för USA/Puerto Rico. Men om du går in på Canons europa sajt så hittar du samma meddelande där. Så det gäller alla kameror som uppfyller kraven på rätt serienummer.

http://www.canon-europe.com/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS-1D_X.aspx?faqtcmuri=tcm:13-1064308&page=1&type=important
 

Candersson

Aktiv medlem
Japp. Det är jag med på.
Jag undrade bara om någon här varit i kontakt med Canon Sverige och fått det åtgärdat.

Jag hade dock inte noterat att samma info fanns på Europa siten.
Så tack för tipset/länken :)
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Man kan ju bli besviken då Canon tog så lång tid på sig mellan det att kameran aviserades och det att levernserna kom igång. Man skulle ha trott att barajukdomarna hade gott om tid på sig att hittas och produktionen rättas till.
 

rnyholm

Avslutat medlemskap
Man kan ju bli besviken då Canon tog så lång tid på sig
Vad jag har förstått medgav Canon inte att problemet existerade. Nu har de gjort det och det är bra. Jag registrerade mig att jag har för det första en kamera som har sjätte numret som fanns uppräknade och att jag saknar de två märkena i batteri intaget. Canon lovar ta kontakt inom sju dagar så få se hur det går.
 

Sladdfantomen

Aktiv medlem
Hoppas att detta är något som dom kan fixa medan man väntar om man väljer att lämna in kameran personligen till servicestället, jag har då ingen lust att skicka iväg min kamera nu under sommaren, då plåtar jag hellre på & chansar att den inte drabbas av dom beskrivna problemen...
 

baa

Aktiv medlem
Hoppas att detta är något som dom kan fixa medan man väntar om man väljer att lämna in kameran personligen till servicestället, jag har då ingen lust att skicka iväg min kamera nu under sommaren, då plåtar jag hellre på & chansar att den inte drabbas av dom beskrivna problemen...
Fick just ett samtal från Visual Service i Farsta och de fixar problemet medan man väntar. Tar max 20 minuter troligen kortare tid.
 

Candersson

Aktiv medlem
Fick just ett samtal från Visual Service i Farsta och de fixar problemet medan man väntar. Tar max 20 minuter troligen kortare tid.
Samma här, fast åtgärden blir för min del på Visual Service i Malmö.
De åtgärdar medan man väntar, såvida de inte "upptäcker något större problem"... som man uttryckte det. I så fall kommer man att skicka iväg huset för åtgärd.

Den info jag fick från tekniker vara att problemet är en hake i spegelmekanismen som inte sitter ordentligt/inte tillräckligt smörjd. Är det illa så kan spegelmekanismen ha tagit skada och då byter man naturligtvis ut den.
Man håller tummarna :)
 

Josef430

Aktiv medlem
Canon kan också skicka fraktsedel....

Bor man inte nära någon Canonverkstad, så kan man skicka och då sänder Canon en fraktsedel. Paketet hämtas sedan av UPS och snabbfraktas till verkstaden. Jag räknar med att ha kameran tillbaka på 3-4 dagar. Låter proffsigt och bra! //Christer
 

Candersson

Aktiv medlem
Jag blev kontaktad av Visual Service i Malmö och bestämde dag/tidpunkt.
Allt klaffade, åtgärden fixad på 30 minuter. Perfekt service från Krister, som vanligt :)
Det är guld värt med bra service!
 
ANNONS