Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Koppla Nikon D700 till Android platta

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Suchtberg

Avslutat medlemskap
Hej,

Jag kopplade min Nikon D700 (Mini USB) till Lenovo Android platta (Micro USB) för att kunna föra över bilder från D700. D700 syns dock inte i Lenovos File Manager. Endast inernminnet och Lenovos minneskort syns. Kan man koppla ihop D700 överhuvudtaget med en läsplatta?
 

Herr_Berg

Aktiv medlem
Det ska fungera vad jag vet. Fungerar på min LG-platta, minns dock inte om jag fick ladda ner någon speciell filhanteringsapp. Vet i alla fall att jag hade appar som gjorde plattan till extern skärm och fjärrutlösare. Kan tyvärr inte testa nu då jag slarvat bort min OTGsladd.
 

David F Stop

Aktiv medlem
Det borde fungerar.

Kolla att din surfplatta stödjer USB OTG (on the go). Sedan var säkert att det är jpeg och inte Raw filer du försöker överföra. För Raw filer behöver du en särskilt program som t.ex. Photomate R2.
Om inte din surfplatta stödjer direkt överföring från kameran så kanske den stödjer en mini kortläsare!?

Det fungerar för mig med min Galaxy Note 2/4 och Fujifilm X-T1 ock x100s.
 

Johan Suchtberg

Avslutat medlemskap
Jag provade med tre olika USB-hubbar men inga lampor tändes och kunde inte se USM-minnen heller i File Manager. Kabeln (USB => Micro USB) kommer från Kina och det kan vara fel på den också.
 
ANNONS