Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning

Produkter
(logga in för att koppla)

afe

Aktiv medlem
Du fick varningen för att du valde att göra dig lustig över min moderering i tråden om D500 vs D750. Kommentarer kring moderering är aldrig ok annat än just i detta forum. Samlar man på sig för många varningar riskerar man åka på en skrivspärr, eller att i värsta fall bli helt avstängd.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Du fick varningen för att du valde att göra dig lustig över min moderering i tråden om D500 vs D750. Kommentarer kring moderering är aldrig ok annat än just i detta forum. Samlar man på sig för många varningar riskerar man åka på en skrivspärr, eller att i värsta fall bli helt avstängd.
får man inte ifrågasätta en moderator? låter inte direkt demokratiskt :)
eller har jag missförstått?

vill ju vara säker på hur det ligger till så man inte åker ut själv med huvudet först :)
 

ztenlund

Aktiv medlem
får man inte ifrågasätta en moderator? låter inte direkt demokratiskt :)
eller har jag missförstått?

vill ju vara säker på hur det ligger till så man inte åker ut själv med huvudet först :)
Demokrati har ingenting med saken att göra. Att man inte börjar käbbla om modereringen i vanliga forumtrådar hör till grundregeln i de flesta forum. Hur eventuella synpunkter i övrigt kan framföras varierar.
 

Janne Ar

Aktiv medlem
får man inte ifrågasätta en moderator? låter inte direkt demokratiskt :)
eller har jag missförstått?

vill ju vara säker på hur det ligger till så man inte åker ut själv med huvudet först :)
Anders svarar på din fråga i det han skriver.

Kommentarer kring moderering är aldrig ok annat än just i detta forum. .
Du kan m.a.o. diskutera moderering på det sät som Kent gjort: genom att öppna en ny tråd här.
Att man inte diskuterar moderering i en tråd som spårat ur såpass mycket att en moderator sett sig tvungen att gå in och styra upp är fullkomligt logiskt.
 

afe

Aktiv medlem
får man inte ifrågasätta en moderator? låter inte direkt demokratiskt :)
eller har jag missförstått?

vill ju vara säker på hur det ligger till så man inte åker ut själv med huvudet först :)
Det får man naturligtvis, men inte i trådar som handlar om annat. Som synes är det fullt tillåtet att ifrågasätta t.ex. här :)

Och som Martin skrev - FS är inte en demokrati, utan ett privat ägt företag där alla som väljer att vara med accepterat de regler som finns (Länk längst ner på sidan).
 

andreassofus

Aktiv medlem
Vill också påpeka att jag inte var fullt allvarlig i det jag skrev. Tyckte bara det var lite kul ☺

Förstår vad ni menar allihopa och givetvis ska man inte hålla på att tjafsa i trådarna ☺
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Vill också påpeka att jag inte var fullt allvarlig i det jag skrev. Tyckte bara det var lite kul ☺

Förstår vad ni menar allihopa och givetvis ska man inte hålla på att tjafsa i trådarna ☺
Då vill jag påpeka att jag inte tjafsat i tråden , utan endast kapat tråden lite.
Men nu vet jag vad som gäller. Kommentera aldrig en "trådpolis" !
 
ANNONS