Annons

Tips om medier inom natur önskas

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Jag råkade på ett par Leopardsniglar igår och fångade en bilddokumentär på deras parningsakt från början till slut. En klart fascinerande upplevelse som väckte min nyfikenhet ang. dessa varelser och efter googlingar på internet får jag intrycket av att bilder på denna akten inte alls är vanliga (läste bl.a. om experter som planterat dessa i sin trädgård just i syfte att fotografera akten som jag nu har plåtat, men tidigare bilder än mina på akten med denna arten lyser med sin frånvaro på nätet.) Därför borde det kanske finnas intresse någonstans för bilderna, men då jag inte är naturfotograf till vardags har jag inte den blekaste om vart jag bör vända mig. Tips välkomnas därför varmt.

Ett urval av bilderna finns här.
 

Sushan

Avslutat medlemskap
Jag är inte heller insatt i snigelvärlden, men finns det inte några tidningar med inriktning på natur/djur som skulle kunna vara intreserade?

PS. Blev först lite perplex av rubriken och undrade varför du sökte efter medium på FS. ;o) DS.
 

lottawe

Aktiv medlem
Tack tack:) Fast de tidningarna känns så stora så att jag iaf känner mig manad att redigera bättre om jag ska våga testa intresset där. Hade också funderingarna på något som är speciellet inriktat på denna typen och erinrar mig en tidning jag själv prenumererade på i fjol som skrev en del om bär, svamp och småkryp men kan inte finna igen den eller ens namnet. Just den tidningen jag själv tänkte på är i A5.

Och medium är jag nog för feg för att ens tänka tanken att kontakta Susanne;)
 

Sushan

Avslutat medlemskap
Svenska Naturskyddsföreningen... Världsnaturfonden? Jag spånar ivrigt vidare. :eek:)

... och när det gäller medium så är du nog bara klok, Lotta! ;o)
 

lottawe

Aktiv medlem
Tack tack för tipsen:) Jag tar itu med presentationen direkt tror jag.. Snabb webblänk med svart bakgrund. Svart bakgrund gör ju mycket mot den tråkiga som sniglarna själva valde att hålla sig vid.

Och har någon fler tips ändå välkomnas de också självklart;)
 

Tomas Järnetun

Aktiv medlem
Riktigt fascinerande när man är lagd åt det hållet som en annan :)

Jag tänkte också spontant på Sveriges natur.

Dessutom är jag alldeles säker på att zoologerna på Göteborgs Naturhistoriska Museum är intresserade av dina bilder.

Naturhistoriska museet
Avdelningen för ryggradslösa djur
Ted von Proschwitz
Box 7283
402 35 Göteborg.
tel 031-775 24 41 eller 031-775 24 39
everte@gnm.se
 

lottawe

Aktiv medlem
Tack Tomas:) Ted på gnm kontaktade jag faktiskt redan innan trådstarten här efter att ha fått tipset av en annan snigelentusiast som jag kände till sedan tidigare eftersom han tillika är svampnörd också. Har dock inte fått svar än, men det är ju helg.

Nu känns det som att jag har presentationen klar och jag tittar över den då och då tills ikväll innan jag skickar vidare till de ni tipsat om. Tack alla.
 

lottawe

Aktiv medlem
Nu är det ivägskickat:)

Och jag kom dessutom på vilken tidning (den i A5 jag nämnde) som jag själv tänkte på var. Det var Natur & Trädgård. En intressant tidning som när jag läste den skrev minst lika mycket eller som jag vill minnas det t.o.m. mer om natur än om trädgård.
 

Sushan

Avslutat medlemskap
Då håller vi tummarna då för att någon vill ha bilder på de där slemmiga sakerna. ;o)
 

lottawe

Aktiv medlem
Tack tack Susanne! Det hjälpte, svaret från den jag själv nämnde kom på bara några minuter:) Så nu till det angenäma att värdera dem.. Prislistor är jag ju inte helt ovan att läsa och tillämpa, men en grupp arkivbilder ska ju ha ett grupp-pris. Sånt som inte nämns i listorna. Hmm....

Någon med prisideér? Multiplicera alla a´styckpris och göra ett procentuellt avdrag för mängden eller hitta på ett pris oavsett upplaga, storlek bara användningen är en specifik? Hur räkna ut det rimligaste? Förslag tack:)
 

Sushan

Avslutat medlemskap
Eftersom jag inte har sålt något av mina "mästerverk" än så har jag absolut ingen aning om detta, men jag kan ju alltid hålla tummarna igen så löser sig kanske detta också snabbt. ;o)))
 

lottawe

Aktiv medlem
Skickar lite champange till er genom cyber som tack för råden! (Och du kan släppa tummen nu Susanne;))
 
ANNONS