Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Försöker slippa tippa en Durst M805

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Jag har haft den ute på fotosidans annonser, jag har kollat med alla jag känner, jag har haft den ute på Blocket.. En Durst M805, men jag bor nog för avsides i landet för att lätt finna någon som vill hämta här i Värmland.

Så sista försöket innan tippen får bli detta försöket i forumet. Apparaten bortskänkes komplett tillsammans med 1st. riktigt bra optik och kondensor för småbild till den som vill hämta i Grums. Först till kvarn!

Jag har inte plats till den..
 

ekemannen

Aktiv medlem
Jag kan vara intresserad men kan inte vad siffrorna betyder. Durst känner jag till men vad betyder M805 ? Bor ju i kumla så då snackar vi ca. 15 mil vilket kan vara överkommligt.
 

lottawe

Aktiv medlem
Det är en stabbigare variant än 605, stor och tung och på bottenplattan fixar den kopior upp till 70cm. I fotosidans rercensioner finns denna lilla text om apparaten: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=1801

Min är för s/v. Kondensorn för 6x7, 6x9 har jag lagt ut på Tradera för tillfället men det den levereras med är tipptopp och bland de riktigt bra valen för den som sysslar m. småbild i s/v. Vill man bygga på till större format är det mäjligt med delar från beg. marknaden.

Vore jättekul om den kom till användning:)
 
HEj

Nu såg att jag inte är först till kvarn, men blir du inte av med den så kan jag ta den. Bor i Karlstad och är för närvarande på bruket i dina trakter på jobb så det blir enkelt att åka förbi och hämta den.

Jonas
 

ekemannen

Aktiv medlem
HEj

Nu såg att jag inte är först till kvarn, men blir du inte av med den så kan jag ta den. Bor i Karlstad och är för närvarande på bruket i dina trakter på jobb så det blir enkelt att åka förbi och hämta den.

Jonas
Jag är mer intresserad av en med färghuvud, slippa använda lösa filter eller knövla med filterhållare, så om det inte är det kan Jonas få första tjing. Dessutom vore det bra med objektiv och ramar till 6x6.

/ Erik
 

lottawe

Aktiv medlem
Ah, nu har jag just svarat dig Erik på mejl innan jag läste här..

Apparaten har inte färghuvud. Den är alltså för svartvit med den sammansättning den nu har.. Den har använts även för mellanformat av mig, men eftersom jag började tvivla på att bli av med den häromdagen lade jag ut kondensorn för det på tradera samt skänkte ett par objektiv till en bekant så nu är den bara för småbild. (men auktionen på kondensorn pågår visserligen än.)

Ni får göra upp vem som tar den Jonas och Erik. Det finns lite småpryttlar till som avmaskningsram, skålar, glanspress och sådant som också kan skickas med utan kostnad om så önskas. Jag är kanonglad om någon adopterar det jag själv inte kan ha kvar längre. Det är bra grejer..
 

ekemannen

Aktiv medlem
Jonas får gärna ta den. Då slipper jag åka. Jag tyckte det var synd att den skulle slängas och jag har användning för en, därför var jag intresserad.
 

Dez

Aktiv medlem
Var det den jag skulle köpa?
Hörde aldrig av dig mer, så jag köpte en stor LPL för bara några tusen istället.
 

lottawe

Aktiv medlem
Ok. Då får Jonas den. Men just för tillfället stressar jag mellan läkare med en son som nog blir opererad så utlämningen får dröja några dagar.. Men skicka ett mejl via kontaktlänken Jonas så löser vi det.

Andreas, det kan inte vara min apparat du ville köpa. Innan denna tråden så har ingen alls visat intresse för den. Inte ett enda svar på tidigare annonser alltså..
 
ANNONS