Annons

Hur få till denna typ av exponering?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lena W

Aktiv medlem
Om inte den sista bilden är upprätad måste den antingen vara tagen med ett tilt shift-objektiv eller vara mycket hårt beskuren. quote]


Klart alla tre är beskurna! Nikonkameror ger inte fyrkantiga bilder!!

Jag vill bara visa att man får raka linjer om man vrider kameran på högkant. Vill man inte ha dem kvadratiska, kan man lägga ihop fler bilder till ett panorama. Jag ville bara skoja till det hela genom att visa hur jag gör för att slippa dra i spakarna när jag kommer hem...
 

lumor_

Aktiv medlem
Om inte den sista bilden är upprätad måste den antingen vara tagen med ett tilt shift-objektiv eller vara mycket hårt beskuren. quote]


Klart alla tre är beskurna! Nikonkameror ger inte fyrkantiga bilder!!

Jag vill bara visa att man får raka linjer om man vrider kameran på högkant. Vill man inte ha dem kvadratiska, kan man lägga ihop fler bilder till ett panorama. Jag ville bara skoja till det hela genom att visa hur jag gör för att slippa dra i spakarna när jag kommer hem...
Aha, det förklarar att du gärna använder kvadratiskt format. Smart!
Förresten, har dina mäklare fattat att har en riktigt bra fotograf ännu? (De verkade ju ganska kräsna vill jag minnas.)
 

Lena W

Aktiv medlem
Aha, det förklarar att du gärna använder kvadratiskt format. Smart!
Förresten, har dina mäklare fattat att har en riktigt bra fotograf ännu? (De verkade ju ganska kräsna vill jag minnas.)
Just nu känner jag mig lite trött. Förhalning av betalning av mina fakturor. Just nu söker jag tjänster med inriktning bokföring och redovisning för att slippa från detta...

//L
 
ANNONS