Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D3100 + Nikkor 70-300 mm

Produkter
(logga in för att koppla)

colour

Avslutat medlemskap
Hej, Jag undrar om någon har några bilder som är tagna med Nikon d3100 +Nikkor 70-300 mm.
Funderar på att önska mig en D3100 i konfermations present och köpa ett 70-300 mm.
Eller önskar jag mig en nikon D90.
Men jag tror att den är lite för dyr för deras smak i konfermations present.
Men vilken skulle ta bäst bilder på rådjur och liknande vilda djur.
Har gjort en tråd innan men är lite nyfiken på hur bilderna blir med detta objektiv och en d3100.
Så om de är någon som har bilder tagna med detta skriv här i tråden.
Och vilken ni skulle välja.
Har hört att D90 är en utgående modell och d3100 är nästan helt ny.

Men skriv jätte gärna.

Tack på förhand!
 

perstromgren

Aktiv medlem
Jag vill helst att bilderna ska vara tagna på något djur t.ex rådjur.
Jag tror inte att det är så viktigt att bilderna är tagna just en D3100. Det är nog mest en fråga om vad objektivet kan göra här. Du menar en 70-300 VR, väl? Det finns äldre Nikon 70-300 som inte alls är lika bra.

Per.
 

colour

Avslutat medlemskap
Jag tror inte att det är så viktigt att bilderna är tagna just en D3100. Det är nog mest en fråga om vad objektivet kan göra här. Du menar en 70-300 VR, väl? Det finns äldre Nikon 70-300 som inte alls är lika bra.

Per.
Okej, Japp exakt det är de objektivet jag menar.
Så blir D90 och D3100 lika fina bilder? med detta objektiv då givetvis
 

pdahlen

Aktiv medlem
jag har en bild på rådjur bland mina djurbilder Fotosidan tagen med en D5000 och en 70-300. 70-300 är ett bra objektiv men du ska veta att 300 är ändå lite kort för djur och fågelfotograferingar, men med en d3100 och 70-300 kan du beskära en del också. Alternativet till 70-300 tycker jag är ett Sigma 120-400 men det är en större bjässe och lite dyrare, men du hittar den begagnad för runt 4000:-. Inte säker på att det är så stor priskillnad mellan D3100 och D90. MM sålde D90 för 4990:- i förra veckan för huset. Fördelen med D90 är att du har en något bättre sökare och att du kan använda även äldre Nikonobjektiv utan AF motor i objektivet dvs även AF inte enbart AF-S
 
ANNONS