Annons

Lagra bilder online för sluten grupp?

Produkter
(logga in för att koppla)

therre

Aktiv medlem
Hej!

Jag leder studiecirkel i foto och undrar om någon vet av ett gratis ställe att ladda upp sina foton på som i ett galleri, fast för en sluten grupp (som bara vi medlemmar i cirkeln kan se då många inte vill ha ute sina foton för allmän beskådning).
 

control87th

Aktiv medlem
Ja, dropbox eller bara skapa en delad mapp på någons Googlekonto...

Om behovet av lagringsplats är större så krävs det inte mer än någon gammal PC och kunskap i googlesökning för att sätta upp en ftp-server
 

therre

Aktiv medlem
Jag ser att man måste ladda ner det, många av de kan inte så mycket om datorer, tänkte mer om det fanns någon sida de bara loggar in på, utan att behöva regga sig?
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
Jag ser att man måste ladda ner det, många av de kan inte så mycket om datorer, tänkte mer om det fanns någon sida de bara loggar in på, utan att behöva regga sig?
Vad menar du? Ur min synvinkel är det omöjligt att "bara logga in" utan att ha registrerat sig först. Det är klart, den person som loggar in behöver inte vara den som skapat kontot, men någon måste ha skapat kontot innan en användare kan logga in.
 

Janne K

Aktiv medlem
Jag ser att man måste ladda ner det, många av de kan inte så mycket om datorer, tänkte mer om det fanns någon sida de bara loggar in på, utan att behöva regga sig?
Dropbox är fantastiskt på många sätt, men folk som är lite tröga när det gäller datorer verkar ha svårt att installera det - och då är ju poängen borta. Har slitit mitt hår över detta många gånger!
 

Niklas Groop

Aktiv medlem
Eller varför inte en privat grupp på Flickr?

>Private groups cannot be made public later.

>Private groups are useful for families or groups of friends.

>Only group members and those who have been invited will be able to view the group page.

>Private groups are completely hidden from group searches, and don't display on people's profiles amongst groups they belong to.


/Niklas
 

therre

Aktiv medlem
Eller varför inte en privat grupp på Flickr?

>Private groups cannot be made public later.

>Private groups are useful for families or groups of friends.

>Only group members and those who have been invited will be able to view the group page.

>Private groups are completely hidden from group searches, and don't display on people's profiles amongst groups they belong to.


/Niklas
Hej!

Det tänkte jag först, men ska se om jag hittar något lättare.
 

therre

Aktiv medlem
Hur skulle det kunna bli lättare?
För de som inte är så bra på engelska och ska registrera sig på Flickr tänkte jag, men jag har skickat en inbjudan till en stängd grupp och Flickr visar ju överskådligt alla bilderna.

Dropbox var bra när man kunde logga in lätt, men tyvärr visas ju inte bilderna i thumbnails.
 
ANNONS