Annons

Beg.pris för K7?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Å

Aktiv medlem
Tjena!

Funderar på att sälja min K7:a med dess kit-objektiv.

Hur mycket kan jag få för det kittet om jag skulle sälja den, tror ni? Och tror Ni att man kan få den såld?
(kameran är förresten i ett mycket gott skick )

/Anders
 

Bofoto2

Aktiv medlem
En troligen optimistiskt summa är 4000:-, det skulle i alla fall jag vilja ha.
Lägger du upp den på Blocket så tycker jag du kan skriva 4000 - 4500:-
och då kan du ju gå med på lite prutning.
Det är i princip samma kamerahus som 5an och en sensor som
"levererar" på låga iso.
 

JaQoB

Aktiv medlem
En troligen optimistiskt summa är 4000:-, det skulle i alla fall jag vilja ha.
Lägger du upp den på Blocket så tycker jag du kan skriva 4000 - 4500:-
och då kan du ju gå med på lite prutning.
Det är i princip samma kamerahus som 5an och en sensor som
"levererar" på låga iso.
Med tanke på att en ny K-5 med samma objektiv går att få för under 6000 så tycker jag 4000 är ett mycket optimistiskt pris. Minst en tusenlapp till tror jag man måste ner, för att ha en rimlig chans att få den såld.
 

quarc

Aktiv medlem
Med tanke på att en ny K-5 med samma objektiv går att få för under 6000 så tycker jag 4000 är ett mycket optimistiskt pris. Minst en tusenlapp till tror jag man måste ner, för att ha en rimlig chans att få den såld.
Benägen hålla med, men man kan ju ha tur. K-7 är en väldigt bra kamera, men när K-5 kom så lades ribban på en helt ny nivå. K-7 blev ju givetvis inte sämre, men man kan idag få så mycket bättre saker för bara lite mer pengar. Vad kostar en begagnad K-5 (tror iofs aldrig jag sett någon, men kanske någon som köpt K-5II säljer) K-7 måste i så fall vara betydligt billigare än en K-5.
 

Pippo

Aktiv medlem
Sålde själv nyligen en K5:a i nyskick för 4500:- om jag inte minns fel, så max 3000:- och antagligen något lägre är vad jag tror för en K7.
 

Phii Mii

Aktiv medlem
Tjena!

Funderar på att sälja min K7:a med dess kit-objektiv.

Hur mycket kan jag få för det kittet om jag skulle sälja den, tror ni? Och tror Ni att man kan få den såld?
(kameran är förresten i ett mycket gott skick )

/Anders
Hur har det gått? Har du sålt den ännu? I annat fall finns en auktion på Tradera där de säljer en K-7:a med WR 18-55mm. Den står för närvarande i 2101 kr och auktionen slutar om åtta dagar. Du kan hålla koll på den här auktionen så får du i alla fall en liten fingervisning på vad K-7:an är värd.

http://www.tradera.com/fin-och-valvardad-pentax-k7-med-zoomobjektiv-18-55-mm--auktion_342568_182264535
 

Anders Å

Aktiv medlem
Hur har det gått? Har du sålt den ännu? I annat fall finns en auktion på Tradera där de säljer en K-7:a med WR 18-55mm. Den står för närvarande i 2101 kr och auktionen slutar om åtta dagar. Du kan hålla koll på den här auktionen så får du i alla fall en liten fingervisning på vad K-7:an är värd.

http://www.tradera.com/fin-och-valvardad-pentax-k7-med-zoomobjektiv-18-55-mm--auktion_342568_182264535
Det var faktiskt min kamera som jag hade lagt ut. Sista budet blev 3000 kr, men jag vill ha lite till för den.
Kameran ligger nu på Blocket.se för 3900 kr.
Om du känner någon som kan tänkas vilja ha den, kan jag tänka mig att gå ned lite grann :)

Ha det!

/Anders
 

Anders Å

Aktiv medlem
Nu ska den ut på "marknaden" igen då jag tänkte mig införskaffa en K5ii istället.
Tänkte lägga ut den på Tradera. Vad ska jag ha som ingångspris tycker ni?
Det följer med ett kit-objektiv.

/Anders
 

matti

Aktiv medlem
Pippo har svarat bra ovan. Max 2000 kr i ingångspris. Annars blir du sittande med den. Nu när K-3 kommit har även K-5:eek:rna börjat bli ruskigt billiga.
 

Pippo

Aktiv medlem
Pippo har svarat bra ovan. Max 2000 kr i ingångspris. Annars blir du sittande med den. Nu när K-3 kommit har även K-5:eek:rna börjat bli ruskigt billiga.
Och det svarade jag för ca 1 år sedan. ;)

Har svårt att se vem som idag skulle köpa en K7:a när man idag borde få en K5:a löjligt billigt med tanke på att K5II:eek:r och K5IIs säljs ut jättebilligt.

Edit: Glömde skriva att K30 går att köpa ny för 3500:- och den är väl bra mycket bättre än K7 sett till bildkvalitet.
 

Neq

Avslutat medlemskap
Fick kameran såld iallafall.
3100 kr inkl. kit-objektivet var inte så illa pinkat, tyckte jag.

/Anders
Grattis. Det var ett bra pris i dagsläget tycker jag. Själv har jag min gamla K-r med kit ute just nu, får väl mellan 12- och 15-hundra gissar jag.

Min nya K-3 är grym, även om jag tycker att den har en del att hämta in på autofokusen, vilken dock är avsevärt bättre än frugans K-5.

//Arne
 

Anders Å

Aktiv medlem
Grattis, du hittade en 'bra' köpare... ;-)
Det kan man lugnt säga :)

Lade ut den på Tradera för 2200 kr inkl frakt.
Inget bud förrän den sista 45 min :) Då rasslade det till!

Nu har jag köpt mig en K5ii med kit-objektiv (har även en smc-a 50mm f1.7 som fungerar bra till denna).
Önska mig en bra vidvinkel också så småningom. Förslag?

/Anders
 

siamthai

Aktiv medlem
Det kan man lugnt säga :)

Lade ut den på Tradera för 2200 kr inkl frakt.
Inget bud förrän den sista 45 min :) Då rasslade det till!

Nu har jag köpt mig en K5ii med kit-objektiv (har även en smc-a 50mm f1.7 som fungerar bra till denna).
Önska mig en bra vidvinkel också så småningom. Förslag?

/Anders
Kanske en SMC Pentax DA 15mm ltd? Jag köpte i alla fall en begagnad idag för närmare 4000 kr. Kanske lite dyrt för en begagnad men den är ju så jäkla svår att få tag på att jag kände att den kan vara värd det.
 

matti

Aktiv medlem
Det kan man lugnt säga :)

Lade ut den på Tradera för 2200 kr inkl frakt.
Inget bud förrän den sista 45 min :) Då rasslade det till!

Nu har jag köpt mig en K5ii med kit-objektiv (har även en smc-a 50mm f1.7 som fungerar bra till denna).
Önska mig en bra vidvinkel också så småningom. Förslag?

/Anders
Exakt samma uppsättning som mig :) Vg vidvinkel är jag själv också ute efter en...är nyfiken på Sigma 8-16...den har fått väldigt fin kritik :)

Annars har en kompis Pentax 15 mm Ltd...den är väldigt smutt och ger superfina bilder :)
 

Neq

Avslutat medlemskap
Grattis. Det var ett bra pris i dagsläget tycker jag. Själv har jag min gamla K-r med kit ute just nu, får väl mellan 12- och 15-hundra gissar jag.

Min nya K-3 är grym, även om jag tycker att den har en del att hämta in på autofokusen, vilken dock är avsevärt bättre än frugans K-5.

//Arne
Nu är min K-r såld. Det blev över förväntan. Jag fick 1925 kr för den!!
:-D
//Arne
 
ANNONS