Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tenn-Lars

Produkter
(logga in för att koppla)

millhouse

Aktiv medlem
Kanske ska ta och titta i brevlådan idag, då. Jag beställde boken den 20:e november. Beställde du den då också, Rolf? (Med tanke på datumet på ditt förra inlägg, alltså).
Ser fram emot att läsa den.
Hej Per.
Jag beställde den via deras hemsida den 19 november. Fick ett"male" en vecka senare om att den var slut men skulle komma. Det dröjde dock och i december kom den. Har hört att Nils Åberg ,en av författarna till boken har flera ex av boken. Så möjligen att boken skall gå vi honom.
 

Karl Peter

Aktiv medlem
Väcker liv i denna intressanta tråd. Vet någon om det finns bilder tagna av den utrustning som Tenn Lars själv skall ha gjort? Vet någon om någon existerande optik av de han gjorde? Skulle i så fall vara intressant att testa dess kvalité. Peter
 

millhouse

Aktiv medlem
Väcker liv i denna intressanta tråd. Vet någon om det finns bilder tagna av den utrustning som Tenn Lars själv skall ha gjort? Vet någon om någon existerande optik av de han gjorde? Skulle i så fall vara intressant att testa dess kvalité. Peter
Hej Peter.
I boken om honom finns inget av det du frågar om. Mitt råd är att du kontaktar:
Elfdalens hembygdsförening
Ribbvägen 4, Rot
796 90 Älvdalen
0251 -432 90
info@ehf.se
www.ehf.se

Det från dessa som jag köpte boken om Tenn Lars.
Lycka till.
 
ANNONS