Annons

Vad är så bra med den här bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)

christian_r

Aktiv medlem
Bildens reaktioner vittnar om hur infekterad människans sexualitet är. Vi sitter alla i stunder med våra genitalier "i handen", oftare än vad vi klarar att bekänna. Varför är denna bild så "farlig"? Det är en bild som avspeglar verklighet, varken vi vill det eller ej.

Ja, och just det, det var ju detta med våra barn, vi måste ju skydda våra barn. För all del. Det är ju hemskt detta. Nej vet du vad, lägg tillbaka det i garderoben, stäng dörren, planera dagens middag, så kan vi glömma allt.
 

Maverick

Aktiv medlem
En liten kommentar till diskussionen om beläsenhet, (formell) utbildning etc. En av mina vänner G (tyvärr avliden) hade 7-årig folkskola, hade arbetat som bilmeck under sent 50-tal och tidigt 60-tal, fram till sin död arbetade han som svetsare på skeppsvarv. Han var en i sanning bildad man och mycket intellektuell (du skulle sett minen på arbetsplatsbiblotekaien när G i full buldanklädersmundering och svetsarhjälm efterfrågade Gibbons The Decline and Fall of the Roman Empire. G hade kunnat delta i denna diskussion med auktoritet och kunskap. Så, utöver formell utbildning är också bildningsbegreppet (Ty: Bildung) relevant i diskussionen. / mvh FiCa1
Det är sant och viktigt. Det är fruktansvärt vanligt i vårt samhälle att vi fäster stor vikt vid formell utbildning. Oavsett om vederbörande har fattat nått eller inte. Tar vi senaste turerna i SEB så sitter högt utbildade människor och skapar ett bonussystem som eventuellt överstiger vinsten. Nu behöver man inte särskilt hög utbildning för att inse att det är företagsekonomiskt vansinne. Vilket lett till att cheferna på SEB sitter i den prekära situationen att antingen påstå att de inte fattade de som de flesta svenssons fattar, eller också erkänna att det skett medveten och vad det då skulle säga om deras moral och etik.

Det är också en av orsakerna att det ibland är så otroligt kul att jobba som journalist och bildjournalist. För man träffar så mycket vanligt folk som kan så otroligt mycket om just sitt ämne/intresse och som med passion delar med sig av det.

/Maverick
 

JoakimOlsson

Aktiv medlem
Egentligen tycker jag folk får fota precis vad de vill, och de som tycker det är bra får jättegärna tycka det :)

Dock har jag PERSONLIGEN svårt för så kallade "konstnärliga bilder" där "konstnären" gärna vill att betraktaren själv tolkar bilden, utan att ge sin egen tolkning.
 

pete_samsonite

Avslutat medlemskap
orka

Orka bry sig om något är moraliskt eller etiskt fel är inte för någon av oss att döma.
Detta tycker jag är upp till fotografen själv, och om någons barn är inne här så är det fel sida gå in på bolibompa istället www.svt.se/bolibompa
Fotosidan är en sajt för fotografer att visa sina bilder hurvida de ser ut har inget med saken att göra en bild är en bild. så länge inget brott begås så kommer enligt mig alla bilder vara fria!
 

Splanky

Aktiv medlem
Tja...gå upp på morgonen, ha stånd, sätta sig i en stol och ta ett kort på sig själv....

Kanske krävs svart kavaj, grå polotröja märkesglasögon, för att förstå det konstnärliga :)

:)
 

Kinkladze

Aktiv medlem
Jag har aldrig i hela mitt liv sett en erigerad penis i ett offentligt sammanhang och jag är 25 år gammal.

Det är väl en tillräckligt intressant motivering för att ta en bild med ett friskt stånd?

Ingen kan säga att det INTE är kontroversiellt, kolla bara på den urspårade tråden, särskilt intressant är det att det finns hundratals bilder med nakna kvinnor och 1 bild med en naken man vad jag vet och den ska diskuteras i evigheter, är inte det underligt?

Sedan tänker jag inte säga om jag tycker om bilden eller inte. För det är inte intressant för någon.
 

Hobbe

Aktiv medlem
Jag har aldrig i hela mitt liv sett en erigerad penis i ett offentligt sammanhang och jag är 25 år gammal.

Det är väl en tillräckligt intressant motivering för att ta en bild med ett friskt stånd?

Ingen kan säga att det INTE är kontroversiellt, kolla bara på den urspårade tråden, särskilt intressant är det att det finns hundratals bilder med nakna kvinnor och 1 bild med en naken man vad jag vet och den ska diskuteras i evigheter, är inte det underligt?

Sedan tänker jag inte säga om jag tycker om bilden eller inte. För det är inte intressant för någon.
Det roliga i sammanhanget är att om det hade varit du som hade gjort bilden och lagt upp den på FS så hade vi inte sett dig mer eftersom du hade blivit utslängd och fått alla helvetets svordommar kastade efter dig.
Att du inte har sett en kuk i stånd offentligt är ju rätt bra, men det har förekommit. Lunds östra infart är väl det mest klassiska exemplet i Sverige - men då måste man nog ha bott i Lund för att veta vad jag menar med polkagrisen. *ASG*
 
ANNONS