Annons

Var finns din fotoblogg?

Produkter
(logga in för att koppla)

sagan

Avslutat medlemskap
Jag gillar perspektivet, vinkeln, pastellfärgerna och flareeffekten. Snygg bild.
Andra bilden kändes rätt intim och mysig med fint ljus.

Vad gäller den bilden du gillade bäst så tycker jag den är helt menlös, himlen saknar helt kontrast, vattnet är trist och utan dramatik, kompositionen är urtrist och fantasilös. Horisonten känns sne.

Det enda trevliga är väl solnedgångsljuset, men det har man ju sett 1000 och åter 1000 gånger. Det krävs mer än så för att en bild ska bli intressant.
 

hhagman

Ny medlem
Tack för kritiken!

Som sagt, jag försöker bli bättre och det är alltid kul att höra vad folk tycker om ens bilder och varför!
Får försöka tänka till lite extra i framtiden=)
 

Pettran

Aktiv medlem
Nån som kör Joomla

Söker efter en bra Joomla template för att bygga ett litet bildarkiv
Nån som har tips på vart man kan hitta ett bra, eller kanske har lust att dela med sig av sin egen sida?
kommer att bygga om designen, men det är mest grunden och eventuella moduler jag är på jakt efter.
 

Fredric A

Aktiv medlem
Söker efter en bra Joomla template för att bygga ett litet bildarkiv
Nån som har tips på vart man kan hitta ett bra, eller kanske har lust att dela med sig av sin egen sida?
kommer att bygga om designen, men det är mest grunden och eventuella moduler jag är på jakt efter.
Jag kör Joomla! 1.6.5 Stable och med en template som heter yoo_spark Details

Tycker den är smidig att jobba med och det är lätt att skapa fotogallerier för sina bilder, har precis börjat, du kan kolla på www.abbetoft.se så ser du hur jag har använt den templaten. Inte för att det är något mästerverk :eek:) men den är iallafall lätt att jobba med.

/Fredric
 

Pettran

Aktiv medlem
Jag kör Joomla! 1.6.5 Stable och med en template som heter yoo_spark Details

Tycker den är smidig att jobba med och det är lätt att skapa fotogallerier för sina bilder, har precis börjat, du kan kolla på www.abbetoft.se så ser du hur jag har använt den templaten. Inte för att det är något mästerverk :eek:) men den är iallafall lätt att jobba med.

/Fredric
Tackar ska genast kika.
 

Bozi

Aktiv medlem
Min finns på www.bossefoto.se

Innehåller mest porträtt - både privata bilder och på uppdrag.
Kör Wordpress med en mall från ProPhoto http://www.prophotoblogs.com

Fungerar toppen. Kostar dock några kronor men det tycker jag det är värt då man slipper mer eller mindre all egen kodning. Passar mig perfekt som har begränsad kunskap inom programmering.

Välkommen in på ett besök :)

Mvh
Bosse
 

bjohansson

Aktiv medlem
Bilder ur mitt liv

Här är min fotoblogg:


Bilder ur mitt Liv



Bilderna kanske är mer åt det privata hållet än publikt intressanta, men när jag designade bildbloggen har jag hårt gått in för att fokus ska hamna på bilderna och har minimerat allt krimskrams runtomkring. Jag har också haft ipad och smartphones i åtanke när jag byggde sidan så att den ser bra ut på framtidens enheter :)

Vad tycks?
 

Pettran

Aktiv medlem
Min finns på www.bossefoto.se

Innehåller mest porträtt - både privata bilder och på uppdrag.
Kör Wordpress med en mall från ProPhoto http://www.prophotoblogs.com

Fungerar toppen. Kostar dock några kronor men det tycker jag det är värt då man slipper mer eller mindre all egen kodning. Passar mig perfekt som har begränsad kunskap inom programmering.

Välkommen in på ett besök :)

Mvh
Bosse
OT: Riktigt bra bilder på din son och det äldre paret. kanon
 
ANNONS