Annons

Veckans bild - gammalt mög

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Det funkar så här. Jag bevakar detta forumet. Jag får ett mail med info om ny tråd här. Jag går 99% direkt in och läser. Ibland är det viktiga akuta frågor ibland är det mer påstående och tyckande. Som första inlägget här. Jag kliver ur tråden eftersom jag uppfattar frågan som om trådskaparen önskar reaktioner från andra medlermmar snarare än redaktionen.

Jag får sedan inga fler forumrapporter om tråden (eftersom jag inte skrivit i den). Men jag borde satt bevaka (vilket jag faktiskt ganska sällan gör). Det spelar alltså ingen roll hur många ggr medlemmar knuffar tråden. Jag får ändå inte reda på det. Skicka ett mail till redaktion@fotosidan.se om ni önskar specifika svar i en tråd där ni tycker vi saknas.

Veckans bild betyder INTE nödvändigtvis en ny bild. Detta är reglerna:

"Veckans bilder är utplockade av Juryn för att de är intressanta och värda en diskussion. Det behöver inte vara den bästa bilden juryn sett och det är inte heller en tävling. Bilden behöver inte heller alltid vara tagen ur den senaste veckans skörd. Veckans bild ligger en vecka på framsidan. Där av namnet. Håll dig till våra bildkritikregler när du kommenterar bilderna."

Vi tycker att bilderna som varit veckans bild alla matchar detta kriteriet och verkligen ger bra krydda till Fotosidan. Jag tycker funktionen utan tvekan fyller sitt syfte och vi kommer behålla den som den är. Och för att klargöra så är redaktionen inte alls inblandad i valet utan det är juryn, och vi stöttar juryn helhjärtat.

Portfoliobilder är en service till de som köpt en Portfolio. Dels exponeras alla med en Portfolio via länk, men också så slumpas bilder kontinuerligt.
 

Makten

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Vi tycker att bilderna som varit veckans bild alla matchar detta kriteriet och verkligen ger bra krydda till Fotosidan. Jag tycker funktionen utan tvekan fyller sitt syfte och vi kommer behålla den som den är. Och för att klargöra så är redaktionen inte alls inblandad i valet utan det är juryn, och vi stöttar juryn helhjärtat.
Okej, det var ju tråkigt. Vilka är "juryn"? Hemligt?

Portfoliobilder är en service till de som köpt en Portfolio. Dels exponeras alla med en Portfolio via länk, men också så slumpas bilder kontinuerligt.
Vore det inte vettigt att man då kom direkt till bilden när man klickar på den som slumpats fram? Jag är tydligen inte ensam om att ignorera dessa då de inte leder till bilden. Tråkigt för portfolioägaren dessutom.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Makten skrev:
Okej, det var ju tråkigt. Vilka är "juryn"? Hemligt?


Vore det inte vettigt att man då kom direkt till bilden när man klickar på den som slumpats fram? Jag är tydligen inte ensam om att ignorera dessa då de inte leder till bilden. Tråkigt för portfolioägaren dessutom.
(1) Tråkigt!? Ja, Juryn är hemlig.

(2) Nej, det är inte tråkigt för ägaren. De ger Portfolion exponering vilket är tanken, dvs fotografen. Inte enskilda bilder.
 

Makten

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
(1) Tråkigt!?
Har du inte läst trådens första inlägg? ;-) Jag tycker att det är tråkigt att veckans bild är gamla bilder som man ofta redan sett. Det var ju hela trådens innebörd.

(2) Nej, det är inte tråkigt för ägaren. De ger Portfolion exponering vilket är tanken, dvs fotografen. Inte enskilda bilder.
Är du säker på att det fungerar så? Det är nog ganska många som precis som jag struntar i portfoliobilderna eftersom man inte kommer direkt till bilden. Det ger alltså mindre exponering.
 

evalisen

Aktiv medlem
Makten skrev:


Är du säker på att det fungerar så? Det är nog ganska många som precis som jag struntar i portfoliobilderna eftersom man inte kommer direkt till bilden. Det ger alltså mindre exponering.
För mej är det snarare tvärtom, jag kommer ju in i det "album" bilden som visas ligger i och ser en massa andra bilder i typ samma stil. Och blir oftast positivt överraskad. :eek:))
 

urbano

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:


Vi tycker att bilderna som varit veckans bild alla matchar detta kriteriet och verkligen ger bra krydda till Fotosidan. Jag tycker funktionen utan tvekan fyller sitt syfte och vi kommer behålla den som den är. Och för att klargöra så är redaktionen inte alls inblandad i valet utan det är juryn, och vi stöttar juryn helhjärtat.

Jag håller helt med hr Elmfeldt. Bra rutet!

Men ordet "mög" är rätt roligt. Skånskan ska vårdas.

/Urbano
 

Makten

Aktiv medlem
urbano skrev:
Jag håller helt med hr Elmfeldt. Bra rutet!
Jag tycker mest att det visar att det laddas upp för få bra bilder, men det är ju varken redaktionens eller juryns fel.

Jag är rätt nyfiken på hur den nuvarande veckans bild är "värd en diskussion". Visst, den är bra, men diskutera vad då?

Men ordet "mög" är rätt roligt. Skånskan ska vårdas.
Jag är stockholmare;-)
 
ANNONS