Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Crumpler Väskor

Produkter
(logga in för att koppla)

c.o

Aktiv medlem
någon som har en crumpler att rekommendera?
ska köpa ny väska, o crumpler har schysst design o verkar vara tåliga.
problemet är att det finns så många modeller, ska inte vara för liten/stor.
bör få plats m hus + 1-2 objektiv o ev lite extra prylar.
Qramisar
 

lawe

Aktiv medlem
Jag har en Daily Large och är supernöjd. Jag har normalt en D80 med batterigrepp och 17-55/2,8 monterad, 70-300 och en SB800 + en massa småkrafs i väskan.

Utöver det går det utmärkt att få ner börs, iPod och en pocketbok för resan. En liten laptop får också plats, men då börjar det bli trångt...
 

boris.bonasin

Aktiv medlem
Jag använder en Crumpler 7 million dollar home. Snygg och bra storlek. Den rymmer utan vidare en prokamera, 2 blixtar och tre objektiv,
 

Archangel79

Aktiv medlem
boris.bonasin skrev:
Jag använder en Crumpler 7 million dollar home. Snygg och bra storlek. Den rymmer utan vidare en prokamera, 2 blixtar och tre objektiv,
"X Million Dollars Home"-serien går dock inte att få tag på i Sverige, de ingår inte i det Europeiska utbudet. Köpte min (5 Milion Dollar Home) i Hongkong.

Sen har jag även "Warm Shower M". Ryggsäck där underdelen är för kamera med objektiv, etc. Överdelen är "vanlig" ryggsäck och bakdelen är för bärbar dator.
Är sjukt nöjd med den ryggsäcken!
 

ulricahdesign

Aktiv medlem
Jag har en Bunny Man.

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=5442026

I botten av väskan får jag plats med blixt och två objektiv och kameran plus ett objektiv i överdelen av väskan.

Jag får dock inte plats med extra kläder eller så, men till vardags räcker den perfekt. Till jobbet tex då har jag kamera, ett extra objektiv, blixt, matlåda, en bok, mobil, nycklar, plånbok, lite tjejsaker, batteri, minneskort..

Den är inte för stor och klumpig men ändå inte för liten.
 
ANNONS