Annons

Enköping fotopromenad måndagar

Produkter
(logga in för att koppla)

VincentVega

Ny medlem
Jag är lite nyfiken på dessa fotopromenader. Är de upplagda som en sorts kurs där ledaren kommer med tips och idéer, eller är det fritt och planlöst fotograferande som gäller? Hur många personer brukar det dyka upp under en kväll? Är det blandade åldrar bland deltagarna? Är alla erfarna fotografer, eller är det en del färskingar också?
 
Senast ändrad:

atotowi

Aktiv medlem
Fotopromenaden är lite vad vi gör den till.
Men tanken är att vi:
Kommer ut och fotograferar
Lär av varandra och jag bidrar gärna med min kunskap
Utmanar oss lite med teman och liknande

Det är lite blandade åldrar och antalet som kommer varierar men oftats 5-10 personer.
 

ulricahdesign

Aktiv medlem
Det här låter ju rätt spännande, att få träffa andra Enköpings-fotografer ;).. har det varit med några tjejer på dessa promenader?
 

atotowi

Aktiv medlem
Jajamensan, det är deltagare av båda könen. Det kan iofs variera olika gånger men det är inget grabbgäng ;-)
 

atotowi

Aktiv medlem
Jag har anmält oss till http://worldwidephotowalk.com/.
Om ni tycker att det verkar som en bra idé så gå in och anmäl intresse för en att delta i Enköping.

Som vanligt får fotografen av bästa bild på varje ort Scott Kllbys senaste bok och chansen att vinna fler priser i konkurrens med andra.
Deltagandet är kostnadsfritt.
 

atotowi

Aktiv medlem
Snart måndag igen.
Samling vid Enakyrkan mellan 18:00 och 18:30 då vi går ut.

Ska försöka ordna så att vi kan ta morotsbilder, viket inte innebär att vi fotograferar morötter ;-)
 

lassebubben

Medlem
Det var riktigt skoj att få väcka fotandet ur sin slummer igen.
Tyvärr måste jag medge att jag inte höll mig till ämnet fast ämnet var bra och jag förstod idén :O) ... lägger kanske upp någon bild senare..så ses vi nästa måndag.. om inget oväntat inträffar.
Vi hörs å ses.
 

atotowi

Aktiv medlem
Ja, det var var riktigt roligt. Lägger upp några bilder nedan för att förklrara "morotsbild".

Första bilden är en sk "instegsbild" dvs det som man normalt ser som motiv direkt när man kommer till en plats. Ur den där första vinkeln, den som alla som kommer till platsen kommer att ha i sina "album". Det är OK att ta den emn sen tar man upp sin "morot" och knaprar på och under tiden man gör det så går amn runt lite och försöker hitta en bättre vinkel på samma motiv eller nåt annat som kanske inte alla ser.

"Moroten" behöver inte vara en morot det går lika bra med selleri, äpplen , choklad, en kopp kaffe eller om man är rökare (vilket gud förbjude) en cigg... Bara man vågar släppa kamera och den vanliga vinkeln så att säga.

Exemplet nedan är stora torget i Enköping och de fyra elementens fontän.
Instegsbilden är ungefärsamma som alla ser den och som finns på vykort - hela fotänen mitt på torget. En morot senare kanske man hittat en del av statyn eller kanske en spegling i fontänen som gör att ditt album skiljer sig från alla andras.
 

Bilagor

ulricahdesign

Aktiv medlem
Riktigt läckra bilder, Robert!! Detta gillade jag. Jag tror jag måste försöka komma någon måndag och vara med på det här temat :)
 

atotowi

Aktiv medlem
Snart måndag och då kör vi. Alla som kan är välkomna även de som bara tillfälligt besöker eNKÖPING.
Samling 18-18:30 vid/i Enakyrkan, så går vi ut ett par timmar och avslutar med bildvisning och fika för de som vill ha.
 

lassebubben

Medlem
Nånting rött var temat.

Till och börja med så var det här temat ganska ironiskt kul för mig,röd-grön färgblind som man är. Men jag tror jag lyckades ganska bra ändå. Här kommer 3 förslag från min sida. Bra träning å utöva lite kreativitet. Sopen ser inte röd ut...eller? :O)
 

Bilagor

ANNONS