Annons

Handla i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Aahlborg

Aktiv medlem
Jag funderar på att köpa min första systemkamera och ett par objektiv. Förmodligen blir det en Canon 500D/50D och Canons 17-55 och 55-250 objektiv. Grejen är att jag kanske ska till Los Angeles inom den närmsta framtiden och funderar på hur mycket billigare jag kan få det där. Och har Canon världsomfattande garanti på systemkameror och objektiv så jag kan få hjälp i Sverige om det skulle vara något? Jag vet att min Ixus bara hade garanti inom Europa men det kanske är annorlunda med de dyra kamerorna.
 

Gården

Aktiv medlem
Oftast har inte kameror köpta i USA någon världsgaranti. Optik har det däremot. Men vadå, hur ofta går en kamera sönder under det första året ?

Är det mycket billigare i USA, så skulle jag köpa kameran där. Men tyvärr tror jag inte det skiljer så mycket.
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Kolla här om det lönar sig att ta risken utan garanti.

http://www.bhphotovideo.com/

Det är en stor och vanligtvis billig leverantör.

Du kan ju eventuellt köpa huset iu SVerige och optiken i USA.


v
Jag funderar på att köpa min första systemkamera och ett par objektiv. Förmodligen blir det en Canon 500D/50D och Canons 17-55 och 55-250 objektiv. Grejen är att jag kanske ska till Los Angeles inom den närmsta framtiden och funderar på hur mycket billigare jag kan få det där. Och har Canon världsomfattande garanti på systemkameror och objektiv så jag kan få hjälp i Sverige om det skulle vara något? Jag vet att min Ixus bara hade garanti inom Europa men det kanske är annorlunda med de dyra kamerorna.
 

apersson850

Aktiv medlem
Mest förmånligt brukar det vara att köpa tillbehör.
Nu handlade jag mest när dollarn låg runt sex kronor, men exempelvis fick jag en 580 EX II för 2240 kronor och både EF 24-105 mm f/4L IS USM och EF 70-200 mm f/4L IS USM för vad det ena kostar i Sverige.

Kameran jag köpte var också billigare, men inte mer än att något år senare hade den sjunkit till samma nivå här.
 

F-Forward

Aktiv medlem
Det brukar väl vara en tullavgift på grejorna också....?
Enligt lag? Ja. I verkligheten? Nej.

För övrigt så börjar det löna sig att importera igen nu, kronan har ju stärkt något hiskeligt de senaste veckorna. Angående garantin så finns det ju extended warranties att köpa allt som ofta som gäller internationellt och inte är sådär jättedyra.
 

magev958

Ny medlem
Glöm inte att batteriladdare o dyl vanligtvis inte funkar i Serige utan att du köper en svenska laddare också. Tråkigt att komma hem och inte kunna använda kameran för att batteriet är slut & laddaren inte finns hemma hos fotofarbrorn :)
 

Aahlborg

Aktiv medlem
Tack för svaren. Det kanske är säkrast att köpa i alla fall huset i Sverige för att få garanti och reklamationsrätt. De objektiven jag har tänkt mig kan man kanske inte tjäna 1000-lappar på att köpa utomlands men jag ska se om det är värt det.
 

Lars.L

Aktiv medlem
om jag beställer från tec B&H på nätet då får man betala tullva?
hur mycket får man betala i tull??
 

masterpower

Aktiv medlem
Menar inget illa mot trådskaparen MEN har inte detta ämne diskuterats ett tiotals gånger tidigare? Man ska kanske använda sökfunktionen i forumet innan man skapar en tråd .... Ett tips bara :)
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Menar inget illa mot trådskaparen MEN har inte detta ämne diskuterats ett tiotals gånger tidigare? Man ska kanske använda sökfunktionen i forumet innan man skapar en tråd .... Ett tips bara :)
Jo, men alla ämnen snurrar ju runt om och om igen med olika intervall, och skulle man vara tvungen att söka runt innan man skrev något så skulle det nog bli ett dj-t trist forum. Dessutom kul att vissa ämnen dyker upp igen, för det händer ju saker ibland, särskilt när det gäller att handla utomlands, det kan gälla affärer, valutakurser och förändrade regler.
 

Aahlborg

Aktiv medlem
Menar inget illa mot trådskaparen MEN har inte detta ämne diskuterats ett tiotals gånger tidigare? Man ska kanske använda sökfunktionen i forumet innan man skapar en tråd .... Ett tips bara :)
Denna forumdel borde vara rätta stället för den här diskussionen men det fanns förvånansvärt få trådar här och ingen handlade om garanti på saker köpta i USA.
 
ANNONS