Annons

Är Kaffebrus seriöst?

Cambo

Aktiv medlem
Köpte en radiosändare för mina blixtar som visade sig vara rent oduglig att använda. Elkontakten glappade så att den kortslöt och säkringen stack. Då jag kikade närmare på kontakten kan jag inte förstå att den är certifierad och godkänd med det utseendet.
Jag skickade tillbaks krafset och har sökt dem per telefon och via mail för att få tillbaks mina pengar.Inget svar förutom en kort kontakt med någon som krävde att jag skulle bifoga underlag för mina anspråk. Det är ju bara 4 frimärken och en påse svarade jag men maskinen kunde inte acceptera mitt krav och där står vi nu. Flertal mail och telefonsökningar, men inget svar.
Undrar om det är fler som har någon liknade erfarenhet av detta bolag och hur dom är lyhörda för reklamationer.
Jag har börjat tröttna på dessa "källarnissar", dom kan lika gärna sälja kylskåp som Canonoptik, bara det ger pengar. Intresset och kunskapen för produkten är lågt och det viktiga är att ligga några procent under dom etablerade företagen så att dom får sälja.
Framledes kommer jag att vara mycket försiktig med den här typen av företag.
 

ulricahdesign

Aktiv medlem
Näe... jag har haft massor med kontakt med Kaffebrus och köpt grejer av dem och de är väldigt tillmötesgående, både via telefon och mejl och grejerna jag fått fungerar ypperligt bra.

Jag håller således inte alls med om din kritik och rekommenderar dem varmt!
 

ulricahdesign

Aktiv medlem
Antingen via mejlformuläret eller telefonnumren som står på deras hemsida. Jag har alltid fått svar när jag hört av mig.

Jag hoppas allt löser sig med dina prylar!
 

Anders74

Aktiv medlem
Jag har inte heller haft några problem med dem, varken med leveranser eller reklamationer, men jag har inte samma förväntningar på snabb mailrespons från ett litet företag som från de större butikerna. (Jag förmodar är en sidoverksamhet.) Dessutom kräver det nog mer kunskap att leta upp och importera lite udda prylar än att vara återförsäljare för dem med generalagent i Sverige. Att kvaliteten på prylarna är lite blandad räknar jag dock med, men å andra sidan kan man ju hitta sådant som få andra säljer. Möjligen kan man bli lite frågande när man hittar rena kopior på t ex Lowe Pro till ungefär samma pris som originalet, men det är ju upp till mig att välja.
 

Matte_J

Aktiv medlem
Köpte en radiosändare för mina blixtar som visade sig vara rent oduglig att använda. Elkontakten glappade så att den kortslöt och säkringen stack. Då jag kikade närmare på kontakten kan jag inte förstå att den är certifierad och godkänd med det utseendet.
Jag skickade tillbaks krafset och har sökt dem per telefon och via mail för att få tillbaks mina pengar.Inget svar förutom en kort kontakt med någon som krävde att jag skulle bifoga underlag för mina anspråk. Det är ju bara 4 frimärken och en påse svarade jag men maskinen kunde inte acceptera mitt krav och där står vi nu. Flertal mail och telefonsökningar, men inget svar.
Undrar om det är fler som har någon liknade erfarenhet av detta bolag och hur dom är lyhörda för reklamationer.
Jag har börjat tröttna på dessa "källarnissar", dom kan lika gärna sälja kylskåp som Canonoptik, bara det ger pengar. Intresset och kunskapen för produkten är lågt och det viktiga är att ligga några procent under dom etablerade företagen så att dom får sälja.
Framledes kommer jag att vara mycket försiktig med den här typen av företag.
Jag har också dåliga erfarenheter av Kaffebrus. Jag köpte ett piratbatteri till en videokamera som inte alls motsvarade beskrivningen och som i princip var helt oanvändbart. Jag fick visserligen pengarna tillbaka men allt besvär fick jag ju aldrig någon ersättning för. Hade de bemödat sig med att beskriva produkten korrekt så hade jag aldrig beställt och därmed hade de besparat mig en hel del krångel. Jag har precis som du tröttnat rejält på småhandlare av den där typen. Det blir ofta en massa krångel.
 

Andreas S Eriksson

Aktiv medlem
Jag har också dåliga erfarenheter av Kaffebrus. Jag köpte ett piratbatteri till en videokamera som inte alls motsvarade beskrivningen och som i princip var helt oanvändbart. Jag fick visserligen pengarna tillbaka men allt besvär fick jag ju aldrig någon ersättning för. Hade de bemödat sig med att beskriva produkten korrekt så hade jag aldrig beställt och därmed hade de besparat mig en hel del krångel. Jag har precis som du tröttnat rejält på småhandlare av den där typen. Det blir ofta en massa krångel.
Vad ska du ha för nått för besväret då?
Det är ju inte som att det finns någon lag på att alla man handlar av ska ersätta dig för det extra du fått lov att göra med att reklamera en vara. De är ersättningsskyldiga till samma belopp som du handlat för minus ev. fraktkostnader.
Så gör alla, så varför förvänta sig nått mer bara för att du tycker att de ska visa nån goodwill?
 

Cambo

Aktiv medlem
Vad ska du ha för nått för besväret då?
Det är ju inte som att det finns någon lag på att alla man handlar av ska ersätta dig för det extra du fått lov att göra med att reklamera en vara. De är ersättningsskyldiga till samma belopp som du handlat för minus ev. fraktkostnader.
Så gör alla, så varför förvänta sig nått mer bara för att du tycker att de ska visa nån goodwill?
Jag råkade nämna att jag skulle vilja ha tillbaks 4x6 kronor samt ev något för det vadderade kuvertet. Läs noga innan du babblar på detta forum
 

loidor

Avslutat medlemskap
Jag råkade nämna att jag skulle vilja ha tillbaks 4x6 kronor samt ev något för det vadderade kuvertet.
Har jag förstått rätt om det här rör sig om 24:- och en vadderad påse? Ska det vara något att bråka om o_O? Det brukar man väl få stå för på egen hand, vill jag minnas. Tänk på pengarna som en billig Kodak Gold 200 som du råkade köra med kameran satt på 400.

PS. Härligt trevlig stämning det börjar bli på det här stället, förresten. Utskällningar och sarkasm hej vilt i så gott som varenda tråd man kikar i numer. Lite synd kan man tycka, eftersom det trots allt är det enda stora svenska fotoforum. DS.
 

Cambo

Aktiv medlem
Jo men ställ den synpunkten till Kaffebrus. Alla seriösa företag står ju självklart för de kostnader som kunden har lagt ut för. Men skit nu i portot. det viktiga är att dom inte hör av sig och gör rätt för sig
 

Grönberg

Aktiv medlem
Bara positiva erfarenheter

Har köpt en hel del småprylar från Kaffebrus. Bra bemötande och snabba leveranser. Kommer att fortsätta att handla från företaget när de har det jag behöver.
 

SGÖ

Aktiv medlem
Hej
Var inne och tittade på Kaffebrus hemsida, där står klart och tydligt hur man gör vid reklamation, inga oklarheter.
MVH SGÖ
 

Cambo

Aktiv medlem
Hej
Var inne och tittade på Kaffebrus hemsida, där står klart och tydligt hur man gör vid reklamation, inga oklarheter.
MVH SGÖ
Jo, men det är ju en poäng om dom svarar på reklamation. Alla med olika erfarenheter måste ju lita på att det jag skriver är sant. Att någon har goda erfarenheter av företaget är ju bra men jag beskriver mitt fall och det går inte att bortförklara med att någon blev bra bemött vid en annan affär.
 

SGÖ

Aktiv medlem
Hej
Har själv reklamerat saker hos Kaffebrus, en studioblixt smälte ihop fick en ny, men jag håller med dig om att det kan ta tid innan man får svar, blir ganska iriterande, lite historia, Kaffebrus började sälja på Tradera 2005 och sålde över 2000 prylar där, sedan började han med egen hemsida, bara med tanke på det där med källarnisse.
MVH SGÖ
 

Hansanders

Aktiv medlem
De är nog inte så smarta...

Jag beställde en blixt YoungNuo till Canon i mellandagarna.
Fick till Nikon istället.
Skickade ett mail om detta, och fick till Nikon igen !Skickade ett mail igen, och fick fel blixt igen.För tredje gången en Nikonblixt !
Har nu returnerat dessa, och inväntar med spänning om de verkligen kan lyckas att göra fel fyra gånger av fyra.
Statistiskt borde väl ialla fall varannan gång bli rätt...
 

Maxieboy

Aktiv medlem
Jag har handlat grejor från kaffebrus för mer än 50000:- spänn under 5 års tid och aldrig blivit lurad eller fått fel grejor. Bara någon gång som dom inte haft allt hemma. Dock skickat utan prut så snart dom haft det i lager igen! Som yrkesfotograf är det ju dina kunder som betalar grejorna så varför då handla på lågprismarknaden för amatörer... Talar du om för dina kunder att du kör med amatörgrejor och tar fullt pris för bilderna?
 

paco

Aktiv medlem
Jag fick snabbt svar via mail. Trodde de hade glömt skicka stativen till blixtarna, men de kom i ett separat paket. Radiosändaren till blixtarna fungerar fint.
 

bengt-re

Aktiv medlem
Jag har haft fel någon gång, men det har de löst snabbt och smidigt - alla gör fel ibland, men de är iaf snabba på att rätta sina fel. Jag kan rekomendera kaffebrus.
 
ANNONS