Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den bästa bröllopsfotografen i Sverige!

Produkter
(logga in för att koppla)

davidschreiner

Picturo-administratör
Jag tycker att man inte ska fokusera enbart på fotografens bilder.

För att lyckas som bröllopsfotograf behövs nog stor social kompetens.

Stämning mellan fotograf och kund är väldig viktig för att fånga in bröllopsdagens många känslor!

Ni kan kolla här för att se ett positiv exempel på detta:

http://www.eirikuva-proalbum.com/albums/

Välj album David Schreiner och lösen david

Visst hade dom rolig när dom blev fotograferad?

//Volker
Tack Volker för dina snälla ord. Albumet känns verkligen otroligt välgjord och trycket är helt fantastiskt.

Albumet kan även ses här: http://schreinerweddings.com/brollop/brollopsalbum/

Fler bilder från bröllopet finns här: http://schreinerweddings.com/brollop/jennifer-ruari/
 

GoaMia

Ny medlem
Redan bokad.....

Själv har jag redan bokat in min fotograf för mitt bröllop nästa år - FotografCarin.

Hennes hemsida är under uppbyggnad, men man kan se underbara bilder på bloggen! www.fotografcarin.se.

Hon har ett underbart öga för detaljer, lyssnar på önskemål men säger även ifrån ifall hon inte tror att det skulle göra sig bra på bild. Hon är påhittig och levererar inte en bild utan att vara 100% nöjd!

//Mia
 

davidschreiner

Picturo-administratör
Tack Volker för dina snälla ord. Albumet känns verkligen otroligt välgjord och trycket är helt fantastiskt.

Albumet kan även ses här: http://schreinerweddings.com/brollop/brollopsalbum/

Fler bilder från bröllopet finns här: http://schreinerweddings.com/brollop/jennifer-ruari/
Lite ändringar på bloggen. Länkarna ska vara:

http://brollopsfotograf-sundsvall.se/brollop/jennifer-ruari/

http://brollopsfotograf-sundsvall.se/brollop/brollopsalbum/
 

virgin31

Aktiv medlem
Jag tycker som trådskaparen, Eldrim och Broström Cabrera. De fångar varma ögonblick båda två, men är framförallt otroligt duktiga i efterbearbetingen av sina bilder.

Nu handlar ju tråden om bröllopsfotografer i Sverige och därmed faller ju svenskfödde men Australienbaserade Jonas Peterson. Med all respekt för de andra fotograferina i skrået, är i mitt tycke Jonas etta och resterande trea, så stor tycker jag skillnaden är. Hans bilder har så stor variation, vissa har reklam-touche över sig, andra tidlöshet och sedan finns självklart närvaro/värme/ömhet/glädje i dokumenteringen av den stora dagen. Efterbeabetningen av bilderna är lika högklassig som fotograferingen och innehåller ofta avmättade färger som är en skön kontrast till färgexplosioner som man vant sig vid de senaste åren.

Lycka till alla bröllopsfotografer!
 

volkers

Aktiv medlem
Varför har du slutat uppdatera sidan med nya fotografer?
Hej Magnus,

jag se det som medlemmarnas sida (och inte som min egen) och när jag skickade in årets 4 aspiranter för bedömning så hörde många av sig och tyckte att antalet medlemmar hade kommit till en gräns.

I år kommer vi att gallra ut lite och tillsätter en fast jury som bestå av 5-7 befintliga medlemmar. Skulle de dyker upp en utomordentlig fotograf så upptäcker vi den säkert eftersom befintliga medlemmar är aktivt i flera nätverk kopplad till bröllopsfotografi.

Jag är säker att sidan även framöver uppfyller sitt syfte att visa upp fina bröllopsbilder, så att blivande brudpar enkelt kan hitta duktiga fotografer och få inspiration för sina egna bröllopsbilder.

//Volker
 

Alagazam

Avslutat medlemskap
Hej Magnus,

jag se det som medlemmarnas sida (och inte som min egen) och när jag skickade in årets 4 aspiranter för bedömning så hörde många av sig och tyckte att antalet medlemmar hade kommit till en gräns.

I år kommer vi att gallra ut lite och tillsätter en fast jury som bestå av 5-7 befintliga medlemmar. Skulle de dyker upp en utomordentlig fotograf så upptäcker vi den säkert eftersom befintliga medlemmar är aktivt i flera nätverk kopplad till bröllopsfotografi.

Jag är säker att sidan även framöver uppfyller sitt syfte att visa upp fina bröllopsbilder, så att blivande brudpar enkelt kan hitta duktiga fotografer och få inspiration för sina egna bröllopsbilder.

//Volker
Okej. Du formulerade dig som att du samlar de bästa, och vad jag kan se på sidan så är den inte riktigt uppbyggd så. Dessutom står det att fler fotografer inte kan komma på fråga.

Som ägare av sidan är det väl du som bestämmer? Att fotograferna själva inte vill att konkurrensen ska bli för stor är logiskt. :)
 
Senast ändrad:

volkers

Aktiv medlem
Jag hoppas att den tänkta juryn gör ett bra jobb.

De är inte lätt att bedömer bra bilder eftersom de ligger ofta i betraktarnas öga. De som jag kanske upplever som en utfrätt och överbearbetad bild tycker en annan är supersnygg och modernt.

Sidan ha många besökare och fotograferna få förfrågan om fotojobb - så juryn måste ha en ganska hög grad av integritet. Jag skulle kunna bestämma då ha du rätt men från första början gjorde jag tydlig att

* de är medlemmarnas sida och
* att jag aldrig ta betald för medlemskap

Jag tror att de är en av anledningen varför medlemmarna håller sidan levande genom regelbundna uppdatera med blogginlägg. Med tanke på sidans position på Google skulle jag lätt kunna ändra upplägget nu och säger att jag ta bara samma summa som t. ex. bröllopstorget för sina små annonser och svara dom ca. 600 fotografer som vill vara med att dom är välkommen.

De kommer aldrig att ske - de finns viktigare saker än pengar så de blir spännande att se hur utvecklingen blir framöver. :)

//Volker
 
Senast ändrad:

Alagazam

Avslutat medlemskap
Jag hoppas att den tänkta juryn gör ett bra jobb.

De är inte lätt att bedömer bra bilder eftersom de ligger ofta i betraktarnas öga. De som jag kanske upplever som en utfrätt och överbearbetad bild tycker en annan är supersnygg och modernt.

Sidan ha många besökare och fotograferna få förfrågan om fotojobb - så juryn måste ha en ganska hög grad av integritet. Jag skulle kunna bestämma då ha du rätt men från första början gjorde jag tydlig att

* de är medlemmarnas sida och
* att jag aldrig ta betald för medlemskap

Jag tror att de är en av anledningen varför medlemmarna håller sidan levande genom regelbundna uppdatera med blogginlägg. Med tanke på sidans position på Google skulle jag lätt kunna ändra upplägget nu och säger att jag ta bara samma summa som t. ex. bröllopstorget för sina små annonser och svara dom ca. 600 fotografer som vill vara med att dom är välkommen.

De kommer aldrig att ske - de finns viktigare saker än pengar så de blir spännande att se hur utvecklingen blir framöver. :)

//Volker
Det är enbart din formulering om att du "samlar de bästa" som jag reagerade på. Du skriver nu att sidan är medlemmarnas, och dessutom är det nu stängt för nya medlemmar. Det innebär att sidan är något helt annat än du beskrev.
 

volkers

Aktiv medlem
hur så? Vi ha samlad in de bästa - utan att ta i anspråk att vi hittade alla? Sidan fyller sin funktion och höjer statusen för bra bröllopsfotografering. Att jag kör utanför jantelagen kan jag leva med. Hade varit konstig med "Här hitta du Sveriges medelmåttiga bröllopsfotografer".
 

Alagazam

Avslutat medlemskap
hur så? Vi ha samlad in de bästa - utan att ta i anspråk att vi hittade alla? Sidan fyller sin funktion och höjer statusen för bra bröllopsfotografering. Att jag kör utanför jantelagen kan jag leva med. Hade varit konstig med "Här hitta du Sveriges medelmåttiga bröllopsfotografer".
Du läste inte vad jag skrev. Givetvis får du göra precis vad du vill, som vi andra. Däremot tycker jag att du kan vara tydligare med vad sidan faktiskt är. Den är inte vad du beskrev den att vara i ditt första inlägg.
 

Alagazam

Avslutat medlemskap
för att kunna svara dig måste jag veta hur du upplever sidan. Vad är den i dina ögon?
Jag utgår enbart från det du själv skrivit: "jag försöker att samla några av dom bästa på en webbsida". På fråga från mig svarade du sedan: "jag se det som medlemmarnas sida (och inte som min egen) och när jag skickade in årets 4 aspiranter för bedömning så hörde många av sig och tyckte att antalet medlemmar hade kommit till en gräns."

För mig betyder det att det är de befintliga medlemmarna som väljer vilka som ska vara med. Det är alltså inte du som bestämmer. Då tycker jag inte heller att formuleringen "jag försöker att samla några av dom bästa på en webbsida".

Det är alltså din beskrivning av sidan här i tråden jag reagerat på. Sidan som sådan har jag inga som helst synpunkter på eftersom det inte finns någon anledning att ha det.
 
ANNONS