Annons

EXIF på nätet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pixelinho

Aktiv medlem
Mors,

Hur hittar man EXIF-information på nätet? Finns det bildarkiv där man alltid kan se EXIF? Eller är det kanske en oskriven lag att inte fråga efter den informationen? Jag söker efter riktigt bra bilder med EXIF.

Tack!
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Ibland kan man spara ned bilderna på datorn och öppna dem i ett program som kan läsa EXIF, dessutom tror jag Firefox har någon plu-in som läser EXIF direkt på webben. Om de har någon EXIF vill säga.

Annars har t.ex. Ken Rockwell en hel del gallerier där en del EXIF finns med.
 

Pixelinho

Aktiv medlem
Vill att det ska funka att plocka denna information från flickr's bildpooler. Det verkar dock inte funka. Tips på liknande "pooler" där det kan tänka funka?
 

Sn3jki

Aktiv medlem
Problemet är väl att dom flesta spara i "Save for web" i photoshop, och då går exif informationen förlorad tyvärr :s
 

Pixelinho

Aktiv medlem
Jo, det förstås. Fast på flickr är det snarare att det inte finns någon länk till själva bilden. Det blir bara en länk till sidan. Eller kan jag få en länk till bilden där?

Det finns ju så bra grupper där, med mängder av bilder tagna med samma objektiv eller kamera. Det hittar jag inte någon annanstans.
 

Pixelinho

Aktiv medlem
Hahaha, men vad tusan. Det finns ju redan en "View EXIF info" när man går in under actions. Det provade jag aldrig. En tackar.
 

Tell

Aktiv medlem
Problemet är väl att dom flesta spara i "Save for web" i photoshop, och då går exif informationen förlorad tyvärr :s
Jorå, från och med CS4 så sparas det även när man kör "Save for web". Dock inte i exif-format, utan xmp. Dock funkar det oftast precis lika bra. :)
 
ANNONS