Annons

Funkar verkligen "gilla" via Facebook?

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Om jag klickar på den blå lilla knappen med "gilla" som är kopplad till Facebook så dyker det upp en popup-ruta som försvinner så snabbt att jag inte ser vad den innehåller. Sen händer inget mer. Det står fortfarande "0" antal gilla och laddar jag om sidan fortfarande "0". Det verkar alltså inte funka. Tillägg: Detta gäller alltså blogginlägg men det är förmodligen likadant på andra ställen.

Apropå detta vore det rätt trevligt med en lokal gilla-funktion inom FS. Det är inte alla som orkar kommentera ett blogginlägg men det är ju trevligt att kunna visa uppskattning ändå. Facebook har inte alla heller.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hm. Får kika på det! På bilder har vi gilla sen ett tag och det kunde ju få finnas i bloggarna också.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Om jag klickar på den blå lilla knappen med "gilla" som är kopplad till Facebook så dyker det upp en popup-ruta som försvinner så snabbt att jag inte ser vad den innehåller. Sen händer inget mer. Det står fortfarande "0" antal gilla och laddar jag om sidan fortfarande "0". Det verkar alltså inte funka. Tillägg: Detta gäller alltså blogginlägg men det är förmodligen likadant på andra ställen.

Apropå detta vore det rätt trevligt med en lokal gilla-funktion inom FS. Det är inte alla som orkar kommentera ett blogginlägg men det är ju trevligt att kunna visa uppskattning ändå. Facebook har inte alla heller.
Det ser ut som att ”gilla” i bloggen räknas upp både från FS och FB det är totalen som redovisas. Jag gick in i FB och gav en blogg ett gilla och då räknades ”gilla” upp med en pinne i FS. Jag kunde också räkna upp den genom att ge ett lokalt gilla inom FS. I FB visas dock enbart de gilla som kommer inom FB
 

Makten

Aktiv medlem
Hm. Får kika på det! På bilder har vi gilla sen ett tag och det kunde ju få finnas i bloggarna också.
Det tycker jag! :)

Det ser ut som att ”gilla” i bloggen räknas upp både från FS och FB det är totalen som redovisas. Jag gick in i FB och gav en blogg ett gilla och då räknades ”gilla” upp med en pinne i FS. Jag kunde också räkna upp den genom att ge ett lokalt gilla inom FS. I FB visas dock enbart de gilla som kommer inom FB
Det verkar inte funka för mig dock, men det kanske beror på webläsare eller dylikt?
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Även OG-metadatan borde ses över särskilt 'og:image' med tanke på sidans karatär.

Nu visas annonsen som bild när man delar en sida :D
 

Makten

Aktiv medlem
Bump!

Detta funkar fortfarande inte. Popup som försvinner blixtsnabbt och "gilla"-rutan står fortfarande på "0", även om man laddar om sidan.

Och igen: Det vore trevligare med en lokal FS-gilla-knapp istället så att inte bara fejsbookare kan gilla (vilket de ju inte kan ändå tydligen). 👾
 

ztenlund

Aktiv medlem
Eftersom "Gilla"-räknaren inte generellt står på noll, ens i din egen blogg, så måste det i vart fall fungera för en del. Det är inte du som har något som för krig mot FB:s spårningsteknik och sätter P?
 

pdahlen

Aktiv medlem
I 2019 så har jag svarat ovan att det fungerade både från FB och FS, men igår och idag så provade jag att ge gilla från FS men de har inte registrerats någonstans, både något gilla hos Martin och hos några andra men siffran står kvar och stegades inte upp. Så just nu ser det bara ut som FB gilla registreras
 
ANNONS