Annons

Feedback på Fotosidans nya navigering/form

Produkter
(logga in för att koppla)

larsten

Aktiv medlem
Hitta till bildkategorier

Hej

Jag är intresserad av några bildkategorier och brukar gå till dessa någon gång i veckan. Vet inte hur jag hittar dit längre. Det verkar inte vara möjligt att gå till en kategori längre utan filterfunktionen fungerar inte på alla bilder...utan på delmängder. Hur kommer jag t.ex. till "alla landskapsfoton".

Tack
Lars
 

Maxe

Aktiv medlem
SKALL DET VERKLIGEN VARA VERSALER PÅ RUBIKERNA PÅ FÖRSTASIDAN?

Och var tog mina genvägar vägen?
 

clindh-gratis

Ny medlem
"Mina genvägar" finns nu med i verktygsmenyn i högerkant. Där tänkte vi att vi samlar "allt mitt eget"-länkar för snabbare tillgång.
 

Per_62

Aktiv medlem
Radavståndet för "forumets Senaste inlägg" etc har blivit större. Återgå gärna till det tidigare radavståndet så behöver man inte scrolla så mycket för att få en överblick över inläggen.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hej

Jag är intresserad av några bildkategorier och brukar gå till dessa någon gång i veckan. Vet inte hur jag hittar dit längre. Det verkar inte vara möjligt att gå till en kategori längre utan filterfunktionen fungerar inte på alla bilder...utan på delmängder. Hur kommer jag t.ex. till "alla landskapsfoton".

Tack
Lars
Ja det borde vi lägga tillbaka så man hittar till.
 

Johan Pihl

Aktiv medlem
Det känns som att det krävs fler musklick och mer letande med markören nu än tidigare. Musarm till följd. Jag håller med Kjell Åkerblom "Tre klick istället för ett är snabbare?" känns inte logiskt.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vart tog medlemsregistret vägen?
Det ligger under Sökikonen uppe till höger - utökad sökning.

Men det är nog så att vi måste skjuta in ett till menuval underst i vänstermenyn som heter "Mer" "Mer om Fotosidan" och där under kan vi lista

- statistik
- medlemsregister
- mm
 

b-krantz

Aktiv medlem
Jag gillade att följa flödet av nya bilder, det fanns en del guldkorn att inspireras av. Därför saknar jag "ALLA NYA BILDER". Att begränsas till grupper gör att man missar massa överraskande bilder i kategorier som man normalt inte är så intresserad av.
 

dHagger

Aktiv medlem
Håller med om att det är alldeles för många klick för att komma till det som är intressant. Exempelvis har det blivit ett extra klick för att komma till forumet (såvida man inte råkar hitta precis det man är ute efter bland de senaste foruminläggen), på alla sidor utom förstasidan är det ett extra klick för att komma till en annan avdelning (då det krävs ett klick för att nå menyn), bildkategorier kräver flera extra klick eftersom man måste gå via söksidan - och så vidare.

Jag ogillar verkligen sidor som kräver fler klick än nödvändigt. När mängden klick dessutom ökas utan att ge någon uppenbar fördel brukar jag inte stå ut speciellt länge innan jag överger sajten (det har hänt förut), vilket i fotosidans fall är lite synd då jag annars gillar det som finns här - men inte tillräckligt för att stå ut med hopplös navigering.
 

Kustbo

Aktiv medlem
Saknar raden med snabbåtkomst till olika delar som köp/sälj, produkter mm. som låg överst förut det är som många nämnt mera klickande för att nå dessa och placeringen av de nya är ologisk.

Första sidan i forumet med senaste inläggen är en grafisk katastrof då det är olika radavstånd i texten på olika rader, det finns ingen info om när senaste postningen gjordes i en tråd och hela layouten är inte gjord för att vara lättläst.

Funktionen med förhandsgranskning när man håller musen över en rubrik har försvunnit vilket innebär fler "felklick" för att leta sig fram till det man sökte detta skapar iaf för mig frustration och uppskattas inte.

Så tänk igen om det ett varv till och gör om och gör rätt.
 

A.Dent

Aktiv medlem
Jag förstår inte att plattformen (läs mobiler, plattor) som ger lägst nivå av navigerbarhet ska sätta standarden på alla plattformar. Microsoft gjorde det misstaget med Windows 8 och verkar ångra det djupt.

Den enda förbättringen jag sett är man man kan nå första olästa inlägget i en tråd direkt.

Försämringar:
Det går inte se vilka länkar man klickat på längre.
Massor av extraklick för att komma till annan plats på sidan.
Forumet har tappat information om antalet visningar och inlägg.
Det krävs 3 klick för att komma till "alla nya bilder" från förstasidan.
Direktlänk till sök bilder är borta.
För litet klickområde på "hamburgaren". Man borde kunna klicka så fort den blir grå.

Allt som är snyggt är inte bra!

Funktionen med förhandsgranskning när man håller musen över en rubrik har försvunnit vilket innebär fler "felklick" för att leta sig fram till det man sökte detta skapar iaf för mig frustration och uppskattas inte.
Det använde jag mycket. Men man kan ju inte hovra med mobiler så det behövdes väl inte :-/
 

HenryB

Aktiv medlem
Färgtemat är för ljust. Man blir bländad av plattan i ett mörkt rum även om ljusnivån är på lägsta. Kanske ett I-landsproblem men ett steg bakåt enligt mig.
 

Scratchen

Aktiv medlem
Verkar som något hänt med formuläret när man ska lägga in en annons. I alla fall från mobilen.
Går ej att välja "passar till" eller objekt ur recensionsbanken.
 

Ventures

Aktiv medlem
M.a.o krävs det numera att man lägger bilderna i pooler och "bildkritik" om någon annan ska kunna hitta dem. Var det en tanke bakom detta?
 
ANNONS