Annons

Peak Design - Gratis utbyte av Anchors!

Produkter
(logga in för att koppla)

ostwilkens

Medlem
Köpte en Slide Lite här om dagen, och hade lite problem med att få igenom dessa "anchors" för att tråden var för tjock. Men tydligen så har jag v3, som alltså har för tunn tråd. Jag fortsätter nog med v3..
 

stefohl

Aktiv medlem
Köpte en Slide Lite här om dagen, och hade lite problem med att få igenom dessa "anchors" för att tråden var för tjock. Men tydligen så har jag v3, som alltså har för tunn tråd. Jag fortsätter nog med v3..
Jag satte fast dem i den lilla metalltriangel som användes för den gamla remmen. Rekommendation från Peak Design.
 

Third eye

Aktiv medlem
Mina anchors kom idag, extremt snabb leverans måste jag säga.
Beställde 12 öglor och fick till dessa 6 st metallringar för infästnigar som kanske är för smala för remmarna.
Kommer nog fortsätta använda de gamla smala men hålla koll på dem.
Måste säga att peaks åtgärd är god kundvård!
 

smislo

Aktiv medlem
Fick mina i brevlådan medan jag var på semester. Fick också SMS från PostNord att betala 77,25kr för moms och hanteringsavgift.

Har ni andra fått det från PostNord och betalat?
 

cardazio

Aktiv medlem
Fick mina i brevlådan medan jag var på semester. Fick också SMS från PostNord att betala 77,25kr för moms och hanteringsavgift.

Har ni andra fått det från PostNord och betalat?
Japp tyvärr, men för liten summa för att bry sig. Intressant att postnord fortfarande inte vet hur momsen ska beräknas dock.. (apropå andra dyrare grejer där de övem tar 77,25)
 

Third eye

Aktiv medlem
Fick mina i brevlådan medan jag var på semester. Fick också SMS från PostNord att betala 77,25kr för moms och hanteringsavgift.

Har ni andra fått det från PostNord och betalat?
Jag fick 12 remmar rakt i brevlådan från postnord, inga avgifter eller så.
Men hört av flera andra som fått avgift på paket från firmor inom EU tex som posten godtyckligt tycker är asienbulvaner, men som visat för postnord att det är t,ex ersättningsvara/garantivara och fått den borttagen.

Däremot är mitt strul med Postnord att de påstår att de försökt kontaktat mig i hemmet vid hemleveranser men att jag ej varit hemma...3 ggr på tre månader har jag tagit ledig bara för att få ett pling i appen vid 09.00-10.00 att jag inte varit hemma....såklart inte hemmahörande i tråden, men kan jag gnälla på PN så gör jag såklart det :)
 

Andreas U

Aktiv medlem
Fick mina i brevlådan medan jag var på semester. Fick också SMS från PostNord att betala 77,25kr för moms och hanteringsavgift.

Har ni andra fått det från PostNord och betalat?
Jag fick mina med krav på tull + avgift. Jag ringde till Postnord o sa att det var ersättningsprodukter från en produkt jag redan köpt, dvs redan betalat skatt på, de skickade då vidare dem till mig o tog bort moms o avgift. Korrekt o bra agerat för ovanlighetens skull. Ska tilläggas att det på paket från Peak inte framgick att det var ersättnings/reklamations-delar i vilket det borde gjort.

/ A
 

smislo

Aktiv medlem
Jag fick de också levererade och hittade SMS från PostNord med länk att betala...har inte gjort det än, undrar varför har de levererat när man inte betalat?
 
Jag fick mina med krav på tull + avgift. Jag ringde till Postnord o sa att det var ersättningsprodukter från en produkt jag redan köpt, dvs redan betalat skatt på, de skickade då vidare dem till mig o tog bort moms o avgift. Korrekt o bra agerat för ovanlighetens skull. Ska tilläggas att det på paket från Peak inte framgick att det var ersättnings/reklamations-delar i vilket det borde gjort.

/ A
Samma för mig men i mitt fall så vägrade postnord att ta bort avgifterna. Fick mina i två paket så det blev dubbla avgiften. Billigare att beställa nya från Cyber än att lösa ut dem.
 

ducedo

Aktiv medlem
Samma för mig men i mitt fall så vägrade postnord att ta bort avgifterna. Fick mina i två paket så det blev dubbla avgiften. Billigare att beställa nya från Cyber än att lösa ut dem.
Jag stämde av med Peak Design innan leveransen och då hävdades det att paketen skulle skickas från Storbritannien. Mitt paket levererades direkt till lådan utan avgifter. Att Postnord nu tar ut moms och tull för paket från ett annat EU-land är absurt. Av ren princip skulle jag aldrig acceptera det oavsett hur mycket tid det tar.
 
ANNONS