Annons

Diskussioner om Tisdagsbilden

Produkter
(logga in för att koppla)

gamleJ

Aktiv medlem
Ja det var gedigen kritik denna vecka. Jag uppskattade den verkligen. Men förstår inte riktigt. Är detta bara på grund av ändrade regler?
Intressant och hoppas det fortsätter.
Jag tror regeländringen var nödvändig och att det fortsatt kommer vara bättre gällande vad du kan lära från kritiken. Mängden kommer nog att skilja mellan veckorna.
 

Marteric

Aktiv medlem
Ja det var gedigen kritik denna vecka. Jag uppskattade den verkligen. Men förstår inte riktigt. Är detta bara på grund av ändrade regler?
Intressant och hoppas det fortsätter.
Så är det säkert. Tidigare gav en kommentar poäng i tävlingen vilket gjorde att bilder ”Hen X” gillade mindre inte fick någon kommentar.
 

PMD

Aktiv medlem
Det hade jag men är glad för att du understryker att det inte är för att pigga upp mig utan för att du också uppskattar denna typ av bilder. Jag hoppas att jag i tisdagsbilden lyckas förmedla min lust att bättre förstå vad som är bra bild för andra samtidigt som det är viktigt att stå för min egen smak.
Hela grejen med bildkritik tycker jag är att motivera varför man har en viss åsikt. Det är skitsvårt och jag är inte så värst bra på det, men utan att motivera pyser liksom luften ur kritiken.

Om motiveringen innebär att det helt enkelt är fel sorts bild för kritikerns smak så är det också värt att veta. Då behöver man inte nödvändigtvis ändra på stilen som bilden är en representant för. Den som gav kritiken har förklarat att hon inte är en del av målgruppen.

Man bör alltså kanske inte alltid sträva efter att tillgodose allas smak, och om man inte håller med om en viss kritik av ett bildelement så är det också helt OK.
Den kritikern har fel, helt enkelt. :)
 

pdahlen

Aktiv medlem
Tisdagsbilden har tappat fart de senaste veckorna, själv har jag svårt att hinna med, särskilt det med 2-3 dagar att få in en bild. Kanske bättre just nu i sommartid att dra ut på det och ha öppet ett par veckor att lägga in, någon vecka på kommentarer och en vecka på röstning. Nackdelen är att tråden ligger inte i topp, men den är ju inte så svår att hitta om den ges en puff någon gång och sökningen fungerar annars
 

janc

Aktiv medlem
Tisdagsbilden har tappat fart de senaste veckorna, själv har jag svårt att hinna med.....
För min del har det varit ett par väldigt intensiva veckor med annat och ingen tid för mer "strukturerat" fotograferande. Så lär vara så något vecka till - men jag återkommer.
 

iSolen.se

Guest
Tisdagsbilden har tappat fart de senaste veckorna, själv har jag svårt att hinna med, särskilt det med 2-3 dagar att få in en bild. Kanske bättre just nu i sommartid att dra ut på det och ha öppet ett par veckor att lägga in, någon vecka på kommentarer och en vecka på röstning. Nackdelen är att tråden ligger inte i topp, men den är ju inte så svår att hitta om den ges en puff någon gång och sökningen fungerar annars
Det är ju för att det är en ny tråd varje vecka, om det vore samma tråd skulle alla som någonsin tidigare skrivit få en notifiering och locka dem att läsa, skriva och skicka bilder, dvs den puffar sig själv.

Det ser lite konstigt ut nu i forumlistan, det är tre trådar (av nio platser) med tisdagsbilden. Det knuffar ut annat innehåll.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Jag tänkte höja nivån för kreativiten genom att begränsa omfattningen.

Min ide är att nästa vecka krävs ett ägg i bilden.

Bra eller anus?
 

Bilagor

gamleJ

Aktiv medlem
Tror inte det. Däremot blir det lite enahanda när samma 5-6 personer är de enda som kommenterar. I slutet kunde jag nästan innan min bild var inlagd förutse hur kommentarerna skulle bli. Det finns alltid de som vill ha det till att kommentarerna var för dåliga eller bilderna triviala osv, men mest handlar det om att orka göra insatsen. Det tar tid att fota och det tar tid att kommentera. Det finns inte tillräckligt många som orkar göra det jobbet. Inte ens varannan eller var tredje vecka och då faller idén. Hade det funnits en grund med 50 intresserade som bidrog lite nu och då hade det kunnat bli riktigt bra.
 
ANNONS