Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Gutsav

Ny medlem
Fifflar Rajala sina ordinarie priser eller har en tvåa blivit en trea av misstag?
"ord. pris 3220 Kr" http://www.rajalacamera.se/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=132805B008

2kkr är billigt iaf. Jag ska nog köpa en.
 

hoff

Ny medlem
Stormarknader kanske inte är något man ska eftersträva att handla fotogrejor på men jag tog iaf tillfället i akt och köpte mig min första systemkamera nu på elgiganten. Denna vecka så säljer de en Canon eos 550d med kitobj. 18-55 IS för 6490:-

Var först inne på en D90 men kunde inte motstå detta erbjudande
 

Candersson

Aktiv medlem
Jag tror det är ett gammalt pris man har haft med i sin reklam. Om jag inte missminner mig så låg 50/1.4 strax över 4000 för lite mer än ett år sedan... men det var då det... ;-)
 

Anders Östberg

Guest
Ett ordinarie pris kan ju ändras, en butik får sätta vilket pris man vill, så jag antar att det bara är ett brott om man kan påvisa att det som står i annonsen är ett pris som ändrats strax innan och bara för att reapriset ska se bättre ut. Vilket nog är svårt att bevisa.
 

ErlandH

Aktiv medlem
... jag antar att det bara är ett brott om man kan påvisa att det som står i annonsen är ett pris som ändrats strax innan och bara för att reapriset ska se bättre ut. Vilket nog är svårt att bevisa.
Om jag minns rätt anser Marknadsdomstolen att ett "ord. pris" ska ha tillämpats i minst sex veckor före prissänkningen för att få användas i en jämförelse av den här typen.
 

herodes

Aktiv medlem
Rajalas "tillgänglighet direkt" betyder inte att den finns hemma för direkt levereran utan att den kan finnas i någon av deras butiker dvs även i Finland och ska först skickas därifrån eller att den beställs från levererantör. Detta har jag själv erfarit.
 

Anders Östberg

Guest
Det kan jag intyga också, det är bäst att ringa butiken och fråga om sakerna faktiskt finns hemma. "Tillgänglig direkt" är en sanning med modifikation, så att säga.

Ganska tydligt när man läser kommentarerna på Prisjakt att dom har problem med lagersaldon och webhandel. Butiken och personalen är däremot trevlig.
 
Senast redigerad av en moderator:

Per

Aktiv medlem
Om jag minns rätt anser Marknadsdomstolen att ett "ord. pris" ska ha tillämpats i minst sex veckor före prissänkningen för att få användas i en jämförelse av den här typen.
Enligt Prisjakt.se har Rajalas pris på 430ex gått lite upp och ner det senaste året, såvitt jag kan se med en toppnotering på 2990kr för ett år sedan. På sistone har den varit billigare.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=314591
 

William Spiik

Aktiv medlem
Cyberphoto har utlovat en kampanj på en del fotoprylar när deras Facebookgrupp har passerat 2000 medlemmar, och just nu är den exakt 2000 så gå med fort för att ta del av erbjudandena.
 
ANNONS