Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

PMD

Aktiv medlem
Google hittar inte någon av bilderna på någon annan websida, vilket talar för att annonsen inte är en bluff.

Det nästan absurt låga priset är lite konstigt, förstås.
 

KarlE

Aktiv medlem
Google hittar inte någon av bilderna på någon annan websida, vilket talar för att annonsen inte är en bluff.

Det nästan absurt låga priset är lite konstigt, förstås.
Nej men det normala priset på en Beg D810 är ca 20 000 och en 24-70 är väl typ 8-10 och på telezoomen lika mycket, 35 000 är väl ett mer realistiskt pris Namn och Kontantkortstelefon talar ju för en bluff, men som sagt man kan ju aldrig veta
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Kände inte till att det fanns en ver 2, men där ser man man lär sig ngt nytt varje dag ;-)
Finns det heller inte egentligen. Samma hus, men ny firmware. Alla som har s.k. v1 behöver bara installera firmware v2, men de paket som säljs som v2 har redan från fabrik den nya firmware som ger annan spec än de med firmware v1xxxx

/Stefan
 

erdeljan

Aktiv medlem
Håller med. Detta är väl plats för folk som gillar foto och inte som skall kränga foto-prylar (som vissa andra medlemmar, ni vet vilka ni är)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
I går kväll upptäckte jag två dubiösa annonser från samma annonsör. Visste inte riktigt var jag skulle skriva om detta, så jag informerade om saken i forumet "Fotosidan.se - frågor och felrapporter" igår 170711 23:34, ca 1,5 timmar efter att kontot registrerats:

https://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=169814

Två annonser som kräver försiktighet
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Men uppenbarligen valde jag inte rätt forum att posta i, eftersom inget från detta forum visas i spalten Diskussion på förstasidan.

Dessa båda annonser är dock nu borttagna.
.
 
Senast ändrad:

FlyerOne

Aktiv medlem
Finns anledning att tillägga att annonsören bakom de tre säljannonserna som Björn Kaneteg och jag skrivit om ovan kallar sig 'andro mall'.

För drygt 1 timma sedan (kl 18:08) registrerade sig en "medlem" som nu kallar sig 'marvin malll'.

Vederbörande la omedelbart in annonsen:
Säljes: Canon EOS 5D Mark II 21MP DSLR
https://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=277616

Vilket är exakt samma kamera som 'andro mall' la upp en annons om igår. Fast nu har priset dubblats till 11.000 kr, trots att den nu inte längre anges vara "Helt nytt original", dvs får förmodas vara normalt begagnad ...
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Problemet är att en annons på Fotosidan är gratis, till skillnad från t.ex Blocket. Jag tycker det borde finnas karenstid på t.ex en månad mellan det att man får anmäla sig som gratismedlem och att man får annonsera. Betalande medlemmar skulle få annonsera direkt.
 

Googleye

Aktiv medlem
Problemet är att en annons på Fotosidan är gratis, till skillnad från t.ex Blocket. Jag tycker det borde finnas karenstid på t.ex en månad mellan det att man får anmäla sig som gratismedlem och att man får annonsera. Betalande medlemmar skulle få annonsera direkt.
Andra forum har både karenstid och ett minsta antal skrivna inlägg innan man får posta annonser, håller med om att det behövs här med.
 

Sportkork

Medlem
ANNONS